Waar plaats ik het aquarium op?

faroud
0-200
0-200

Re: Waar plaats ik het aquarium op?

Bericht door faroud »

Als je bang bent dat deze zou verschuiven steek onder eender welke (dop) je toch zou gebruiken een stuk antislip onder deze zal dan niet verschuiven, dit gebruiken ze in een douche ook om niet uit te schuiven.Maar dit is dan wel ander materiaal Afbeelding
knip de in vierkantjes en steek die onder je poten, je kan ze eerst aan elkaar plakken tot op de hoogte die je nodig hebt, dan heb je zowel de onderkant als de bovenkant antislip 100% veiligheid voorzien

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

is dat spul niet flexibel want dan druk je het uiteindelijk weg onder de poten.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

faroud
0-200
0-200

Bericht door faroud »

stylz schreef:is dat spul niet flexibel want dan druk je het uiteindelijk weg onder de poten.
nee dat is niet flexibel want dat zou men geen antislip noemen.Je moet ze wel wat groter voorzien dan je poten zelf
bv je poten zijn 4cm op 4cm dan knip je ze 5op5

mvg

Onderwerp auteur
koendert
0-200
0-200

Bericht door koendert »

stylz schreef:
koendert schreef:
Chumbu schreef:
Ik zou over geheel uitvullen dan heb je minder puntbelasting, Stylz zijn manier is de enige juiste :)
Uitvullen met gehard plastic zoals Stylz aangaf? Hoe doe je dat?
er zijn in de handel speciale uitvul plaatjes http://www.groenhart.nl/bouwproducten/s ... kunststof/

maar de meeste harde kunststoffen kunnen zeer veel druk hebben

Kijk daar was ik naar opzoek bij de Hornbach toen ik daar laatst was. Denk je die hebben alles zo'n grote toko niet dus. Ze hadden alleen houten wigjes om er onder te tikken :? Uit armoede ben ik toen maar met die ijzeren hoekprofielen gaan spelen.

Moeten de opvulstukjes gewoon onder de plastic doppen van de voorpoten worden gezet? Zowel voor als achter?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

faroud schreef:
stylz schreef:is dat spul niet flexibel want dan druk je het uiteindelijk weg onder de poten.
nee dat is niet flexibel want dat zou men geen antislip noemen.Je moet ze wel wat groter voorzien dan je poten zelf

mvg
das gek dus iets wat antislip is is per definitie niet flexibel bij jou, nu heb ik hier pannesponsjes liggen als voorbeeld, perfect antislip en je deukt ze zo maar in, geruwd rubber is vrij antislip anders heb ik echt een probleem in de bochten, toch moet je je aquarium niet op rubber pootjes zetten.

volgens mij is dit iets dergelijks, rubber wijkt onder druk en dat moet je hier niet voor hebben.

antislipmatjes uit de douche ook niet :P :P het feit dat je ze kan knippen laat mij denken dat ze te zacht zijn, kunststof vullers kan je niet knippen.

Onderwerp auteur
koendert
0-200
0-200

Bericht door koendert »

stylz schreef:
faroud schreef:

mvg
das gek dus iets wat antislip is is per definitie niet flexibel bij jou, nu heb ik hier pannesponsjes liggen als voorbeeld, perfect antislip en je deukt ze zo maar in, geruwd rubber is vrij antislip anders heb ik echt een probleem in de bochten, toch moet je je aquarium niet op rubber pootjes zetten.

volgens mij is dit iets dergelijks, rubber wijkt onder druk en dat moet je hier niet voor hebben.

antislipmatjes uit de douche ook niet :P :P het feit dat je ze kan knippen laat mij denken dat ze te zacht zijn, kunststof vullers kan je niet knippen.
Wellicht als een enkele laag zou het kunnen of een enkelzijdig stuk binnen band om slip tegen te gaan. Het gevaar is dat het hier na verloop van tijd denk ik doorheen drukt. Dan is die functie ook weg.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

voor welke slip ben je bang ?? een aquarium wat met zn poot vol ergens opstaat slipt niet.

je kan ook bij de doe het zelf zaak kijken naar aluminium strip of ijzer :)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

stylz schreef:voor welke slip ben je bang ?? een aquarium wat met zn poot vol ergens opstaat slipt niet.
Misschien voor een vieze slip :lachen:
Maar ik ben het met stylz eens hoor. Als een bak zwaar genoeg is gaat deze echt niet slippen/schuiven.

Onderwerp auteur
koendert
0-200
0-200

Bericht door koendert »

stylz schreef:voor welke slip ben je bang ?? een aquarium wat met zn poot vol ergens opstaat slipt niet.

je kan ook bij de doe het zelf zaak kijken naar aluminium strip of ijzer :)
Ik heb daar bij de Hornbach ook mee in me handen gestaan. Een ijzeren hoekstrip. Maar aan een enkele heb ik niet genoeg nog. Daarom had ik die plank laminaat erbij gedaan en dan los onder elke voor poot een ijzeren hoekplaatje dan staat het zo goed als waterpas. Maar of het stabiel is dat weet ik niet. Ook om de achter poten heb ik mijn bedenkingen omdat daar het sterkste verloop is. Ik denk dat ik gewoon maar de gok moet gaan nemen. het gewicht is een voordeel. Hoe langer die staat hoe stabieler denk ik. Daarbij kunnen die stukjes rubber wel hun dienst bewijzen.

faroud
0-200
0-200

Bericht door faroud »

stylz schreef:
faroud schreef:

mvg

Ik denk dat je hier wel een goede snijdige stanleymes voor nodig hebt, heb me mis uitgedrukt

Onderwerp auteur
koendert
0-200
0-200

Bericht door koendert »

Hallo allemaal,

Ik heb toch het aquarium een andere plaats gegeven daar staat tie vrijwel waterpas en bijkomend voordeel is dat die eigenlijk ook mooier staat.

MAAARRR ben na deze verplaatsing wel ergens letterlijk achter gekomen waar ik serieus niet zo vrolijk van ben :cry:

Want ik zie nu dat 1 van de hoekpootjes stevig aan het roesten is. Kan ik nu nog verder gaan met dit aquarium en onderstel?

het lukt me niet via dit forum een foto te sturen krijg de melding: Error 503 Service Unavailable

ijsselmeer
200-400
200-400

Bericht door ijsselmeer »

Ik denk dat door het gewicht de poten van het onderstel eerder in het laminaal zal drukken en dus zichzelf min of meer borgt ,dus naderhand een moed door de potjes op het laminaat achter laat dan dat de poten verschuiven.
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

roesten is iets heel anders dan door roesten, het lijkt meestal veel erger dan het is, roest heeft een veel groter volume dan ijzer :)