Nano Cube 60l
Nano Cube 60l
Hallo allemaal
Ik heb nu ongeveer 1 maand een nano cube 60 l met een Kempvis en 5 neon tetras maar ik vind t nog een beetje leeg. Is het mogelijk om bv een paartje black mollys erbij te doen en een klein soort algen eter voor op de bodem ? Of is het dan te vol?
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Kiyo
Ik heb nu ongeveer 1 maand een nano cube 60 l met een Kempvis en 5 neon tetras maar ik vind t nog een beetje leeg. Is het mogelijk om bv een paartje black mollys erbij te doen en een klein soort algen eter voor op de bodem ? Of is het dan te vol?
Alvast bedankt voor de reacties
Groetjes Kiyo
Re: Nano Cube 60l
Je kunt beter er nog 5 neons bijzetten. Dan heb je een wat groter clubje wat erg mooi is om te zien en waarin zij zich ook veel lekkerder voelen.
Ik vind een 60 literbakje te klein voor molly's. Het mannetje kan wel 10 cm worden en ze dienen in een harem gehouden te worden. Verder kunnen ze best fel zijn.
Je zou kunnen kijken voor een groepje corydora's op de bodem bv de pygmaeus die blijven vrij klein en kun je een stuk of 8 van kwijt.
Ik vind een 60 literbakje te klein voor molly's. Het mannetje kan wel 10 cm worden en ze dienen in een harem gehouden te worden. Verder kunnen ze best fel zijn.
Je zou kunnen kijken voor een groepje corydora's op de bodem bv de pygmaeus die blijven vrij klein en kun je een stuk of 8 van kwijt.
Ik denk idd dat het leuk is om je groepje neons groter te maken. 10 neons is toch wel het minimum, het zijn schoolvisjes. Corydora's zijn zeker ook zeer leuke diertjes voor in het aquarium. Je moet dan wel rekening houden met de bodem. De bodem mag niet scherp zijn.
De otocinclus is mss ook wel een leuk visje voor in je bak.
De otocinclus is mss ook wel een leuk visje voor in je bak.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Aha okay thanks voor de tips !
Wat is een een voorbeeld van een niet scherpe bodem ik heb nu fijne kiezels
Groetjes
Groetjes
Ik raad filterzand aan. 
Fijn grind of inderdaad zand. Maar corydorassen zijn het meest blij met zand. Daar spoelen ze hun kieuwen mee.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
aha okay maar is het niet stressvol als ik nu de hele bodem ga vervangen ook voor mijn planten ?
Als je afgerond grind hebt kan het ook geen kwaad hoor. Ik heb kuhli's die ook zand nodig zouden hebben op zwart grind van 1-2 mm
Wat voor een bodem heb je nu dan?
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Ik heb een mix von twee soorten grind (6-8 mm) en nog een fijnere ik denk 2-4 mm
Dan zou ik dat wel vervangen voor wat fijner grind. Aan het grote grove grind kunnen ze hun baardharen beschadigen. Plus dat er tussen grover grind makkelijker vuil kan blijven zitten.
Oh okay is het niet stressend voor mijn vissen als ik dat vervang en slecht voor mijn planten ?
Sja je zult je hele bak leeg moeten halen en je vissen en planten even in een emmer oid doen. Gooi niet al het water weg maar pak een paar schone emmers om het in te bewaren zodat je dat weer terug kunt gooien. De meeste bacteriën zitten in je grind maar ook wel wat in het water...Maak niet gelijk je filter schoon. Als je een intern filter hebt hang deze dan zolang in een van de emmers zodat de bacteriën niet doodgaan.
Het is even onhandig maar je vissen zullen je er later wel dankbaar voor zijn
Het is even onhandig maar je vissen zullen je er later wel dankbaar voor zijn
Okay dankje ja dan ga ik vandaag even kijken voor nieuw grind en hoe fijn moet t ongeveer zijn en is de kleur belangrijk ?