Sinds een paar weken (5) heb ik weer een aquarium, het is niet groot 60/30/30 maar ik beleef er veel plezier aan.
Ik heb er 6 guppy's inzitten, 2 plaatjes, 1 Ancistrus gold en 1 Ramirezi, de laatste twee komen van mijn dochter.
Zij had voor de Ancistrus naar mijnsinziens geen goede bodem, ik denk te grove steentjes, dat hield in dat het dier alleen maar aan de ramen hing en nooit op de bodem kwam. De Ramirezi werd achterna gezeten door haar man en hing alleen maar bovenin tussen de planten, kreeg ook geen kans om te eten.
Ze doen het in mijn bak goed!
Nu is mijn vraag kan ik er nog wat visjes bij doen en welke. Het liefst zou ik er nog een paar meervalletjes in doen, bijv de panda meerval of anderen die klein blijven.
Of een paartje blauwe goerami's , het is maar een voorbeeldje, omdat ik er niet zeker van ben wat kan en niet kan.
Er zijn hier vast mensen die er meer van weten dan ik en die mij willen helpen.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de moeite!
Groeten van
Els
vraag!
Re: vraag!
Grapje!

Even kijken..Je hebt nu een ancistrus
6 gups
2 platy's
1 ramirezi vrouw
Ik weet niet welke blauwe goerami's je bedoeld, maar eigenlijk zijn de enige roerami's die ik in een 60x30x30 gezelschapsbak zou houden zijn honinggoerami's en dwergknorgorami's.
De rest word veels te groot.
Als je corydora's (de meervalletjes) wilt zou ik gaan voor de pygmaeus die worden max 3 cm en alle cory's moeten in een groepje gehouden worden van minstens 6 maar liefst 10 stuks. En met kleine cory's kan dat ook wel.
Al zou ik er dan verder niet veel meer bijzetten want je bak zit nu al behoorlijk aan zijn max. Daarbij willen gups ook nog wel eens snel voortplanten en heb je zo je hele bak vol
Ik zou er dus een stuk of 8 cory's bijzetten en het daarbij laten.
Ben ik benieuwd naar de bakmaat van je dochter. Ramirezi mannen gaan achter vrouwen aanjagen wanneer zij willen paren. Het vrouwtje heeft hier duidelijk nog geen zin in. Het kan zijn dat de bak aan de kleine kant is en het vrouwtje dus niet rustig in een ander hoekje dan de man kan zwemmen.
Even kijken..Je hebt nu een ancistrus
6 gups
2 platy's
1 ramirezi vrouw
Ik weet niet welke blauwe goerami's je bedoeld, maar eigenlijk zijn de enige roerami's die ik in een 60x30x30 gezelschapsbak zou houden zijn honinggoerami's en dwergknorgorami's.
De rest word veels te groot.
Als je corydora's (de meervalletjes) wilt zou ik gaan voor de pygmaeus die worden max 3 cm en alle cory's moeten in een groepje gehouden worden van minstens 6 maar liefst 10 stuks. En met kleine cory's kan dat ook wel.
Al zou ik er dan verder niet veel meer bijzetten want je bak zit nu al behoorlijk aan zijn max. Daarbij willen gups ook nog wel eens snel voortplanten en heb je zo je hele bak vol
Ik zou er dus een stuk of 8 cory's bijzetten en het daarbij laten.
Ben ik benieuwd naar de bakmaat van je dochter. Ramirezi mannen gaan achter vrouwen aanjagen wanneer zij willen paren. Het vrouwtje heeft hier duidelijk nog geen zin in. Het kan zijn dat de bak aan de kleine kant is en het vrouwtje dus niet rustig in een ander hoekje dan de man kan zwemmen.
Ik denk dat Linda je de juiste tips heeft gegeven! 
Dank je wel Linda voor jouw antwoord, ben er blij mee want ik wil voor de dieren het leefklimaat zo goed mogelijk maken.
De bak van mijn dochter is een Nano, zo noemen ze dat geloof ik.
Breedte 32, hoogte 42 en lengte 53 centimeter.
Zij heeft er 6 roodneuszalmpjes 4 neontetra's en de Ramirezi man inzitten.
Zou zij daar ook nog wat dieren kunnen bijzetten? En welke?
Want ook zij wil het goed doen, ook al is het een klein "bakkie" , en volgens de verkoper zou het wel kunnen.
Ook MatthijsH bedankt voor de reactie.
Allen een fijne dag gewenst en de groeten van,,,Els
De bak van mijn dochter is een Nano, zo noemen ze dat geloof ik.
Want ook zij wil het goed doen, ook al is het een klein "bakkie" , en volgens de verkoper zou het wel kunnen.
Ook MatthijsH bedankt voor de reactie.
Allen een fijne dag gewenst en de groeten van,,,Els
ik zou er zelf voor kiezen om de Roodneuszalmpjes weg te doen en de Neontetra's uit te breiden naar 10 stuks.Els2015 schreef:De bak van mijn dochter is een Nano, zo noemen ze dat geloof ik.
Ben laat om je te bedanken Matthijs, maar bij deze dan.
Heb het haar voorgelegd, ik zie wel wat zij gaat doen.
Groeten
Els
Heb het haar voorgelegd, ik zie wel wat zij gaat doen.
Groeten
Els
Geeft niet hoor.
Ik hoop dat ze d'r wat mee doet.
Ik hoop dat ze d'r wat mee doet.