nest en EI

Plaats reactie

Onderwerp auteur
bambi81
0-200
0-200

nest en EI

Bericht door bambi81 »

hallo allemaal,

sinds kort doe ik plantenvoeding via EI. Nu heb ik alleen van een van mijn koppels een uitdaging gekregen. Die hebben aan de pompinlaat een nest gemaakt gisteravond. Normaal doe ik de verversing op zondag. Echter kan er nu niet meer dan 1/5 uit voor het nest droog ligt. Niet handig dus.

hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik zat zelf te denken eerst te meten hoe de waarde is van PO4 en NO3 en als dat nog voldoende voorradig is gewoon een paar dagen opschuiven. Is het niet voorradig dan een deel van de normale hoeveelheid toevoegen.

Iemand een beter idee (de manen zijn nog redelijk jong, het is ze nu 1 keer gelukt hun jongen een paar dagen zwemmend te hebben voor ze opgegeten werden)?

stylz
1000+
1000+

Re: nest en EI

Bericht door stylz »

Ik zou gewoon door doseren, meten is in mijn ogen gissen, de testen zetten je vaak op het verkeerde been.
normaal is de dosering gebaseerd op iets te veel maar echt veel te veel heb je niet snel, je kan rustig eens 3 weken door doseren en dan weer 50% verversen dan zit je meteen weer goed.

Te veel dat je er problemen mee krijgt is bijna niet mogenijk, te weinig lukt vrij makkelijk.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
bambi81
0-200
0-200

Bericht door bambi81 »

top :)

Dan kunnen ze nog even doorgaan met hun nest. (gaan nu de derde dag in, en nest is nog steeds intact :D)

Onderwerp auteur
bambi81
0-200
0-200

Bericht door bambi81 »

wederom bewijzen ze dat oefening kunst baart. Ze moeten nog even door-oefenen :) inmiddels is het nest verdwenen voor het larf stadium, maar weet nu iig hoe als het ze wel lukt te handelen. (en in het weekend van een vriendin een kweek micro-aaltjes gekregen, dus ook miniscuul voer is nu voor handen).