Bio CO2: toch maar eens proberen..
Re: Bio CO2: toch maar eens proberen..
Ik doe zelf 1 theelepel op 250 gram suiker en ong 1 liter water op 25- 28 graden.
Bij mij blijft hij dan 3 a 4 weken Door knallen.
Bij mij blijft hij dan 3 a 4 weken Door knallen.
Dat geloof ik, met die temperatuur. Heb je een extra verwarming in de kast ? De fles staat in de kast onder het aquarium. Daar is het nu ca. 22 graden, doordat daar ook de externe pomp staat, en de lucht pomp, en de schakelklokken etc. Van de zomer wordt dat wel meer, uiteraard. Mocht het nodig zijn, dan plaats ik nog eens een warmtematje of zo in de kast. Maar tot zover gaat het wat mij betreft prima.
Nee, dat heb ik niet. Ik heb het eigenlijk vanaf het begin gedaan en het werkt top.
Oh, misschien begreep ik je verkeerd toen je die temperatuur noemde. Is dat de temperatuur in je kast of de temperatuur van het water als je de fles aanmaakt ?
Als het uit de kraan komt daarna koelt het af tot ong 20 graden. Door de hogere temp gaat het eerder gisten en blijft Door de lagere temp daarna langer Door borrelen.
Maar wanneer je een twee flessen systeem hebt maakt het niet zoveel uit dat je nieuwe fles iets later gaat gisten omdat de tweede fles nog optimaal loopt..Het is belangrijker dat de gistfles niet onder de 18 graden komt omdat dat de co2 productie stilvalt.
Mijn flessen staan in een kast van ongeveer 20 graden en lopen ook prima
Mijn flessen staan in een kast van ongeveer 20 graden en lopen ook prima
We zijn nu bijna 2 weken verder en de fles loopt nog. Is wel ingekakt van 20 bellen naar 10 / minuut. Maar die 20 was toch al een beetje veel. De checker is nog mooi groen.
-
ijsselmeer
- 200-400

Waar kan je zo`n checher kopen ? en is dat zo`n balletje met vloeistof met zuignap??????
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
Sera co2 test is een betrouwbare
Ik heb inderdaad zo'n glazen balletje met een trechter die je met een zuignap aan de ruit maakt.
Ik heb een of ander chinees dingetje.. maar ik zie wel dat hij verkleurt naar blauw als ik 'm uit het water haal, en in het water als de co2 niet meer goed gaat ie van lichtgroen, via donkergroen naar blauw. Dus hij reageert echt wel goed op het co2-gehalte.
Ik heb een of ander chinees dingetje.. maar ik zie wel dat hij verkleurt naar blauw als ik 'm uit het water haal, en in het water als de co2 niet meer goed gaat ie van lichtgroen, via donkergroen naar blauw. Dus hij reageert echt wel goed op het co2-gehalte.
-
ijsselmeer
- 200-400

Oke bedankt voor de info,ik ga eens op Google aan
VAREN IS FIJNER DAN JE DENKT
@Thiqua
deze heb ik ook dacht ik, werkt veel beter dan die van jbl want die Sucked!
deze heb ik ook dacht ik, werkt veel beter dan die van jbl want die Sucked!
-
ijsselmeer
- 200-400