ik heb een ph van 7.5 (gaat straks als het goed is omlaag omdat ik min of meer over turf ga filteren) en de kh waarde is 8, deze gaat straks ook omlaag omdat met osmose water mijn landgedeelte ga besproeien waardoor het ook in het aquarium water komt.
Voor het gemak:
ph. 7.5
kh. 8
gh. 9
no2. 0,0
Laatst gewijzigd door Rico op 31 okt 2007 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar ze gaan hoe dan ook zakken, desnoods ga ik water verversen met osmose water. (ik heb al zo'n apparaat maar kan hem nog niet op de kraan aansluiten :OMG: ).
Inderdaad een koppelings kwestie.
We hebben geen kraan in huis waar hij op past en waar we ook niks anders op kunnen draaien. Alleen achter de faatwasser en die ga ik niet helemaal uit de keuken slopen.
Ik ben een grote garage aan het bouwen als die klaar is komt daar ook een aansluiting voor de osmose.
Ik ben gisteren bij Veldhuis geweest om daar planten voeding te halen.
Ik heb nu 5 liter profito, 1 liter (hadden geen grotere verpakking) easycarbo en tabletten speciaal voor echinodorus. Dus als het nu nog niet goed komt met de planten stap ik over op konijnen
5 liter idd goed schudden anders helpt het nog niks, kijk uit met de dosering van die easycarbo.
Daar zijn er al meer de mist mee ingegaan, maar dat was ook een belg als ik me niet vergis. Maar dat ruik je aan de inhoud wel, dat het geen onschadelijk goedje is.
Zeker geen halve maatregelen
Maar toen ik in de winkel even de prijzen vergeleek van de profito bleek dat ik met 5 liter ongeveer 80 euro bespaarde ten opzichte van een 250 ml. flesje
Ik heb het inderdaad gelezen dat je nooit te veel moest doseren.
Ik doe er voor de zekerheid dan ook maar telkens 5 ml in. (ongeveer 400 liter water)
Het is haast niet te geloven, maar een paar van mijn planten lijken het nu een beetje beter te doen!
Ik heb hier een grote (80 liter) kuip staan waar ik een laag zand in heb gegooid en de planten in heb gezet. Er zwemmen 20 guppen in en verder niks, geen verwarming, extra voeding en heel weinig licht. Waarom deden die stomme planten het in het aquarium niet?
Ik heb er geen idee van.
In het aquarium lagen er drie lampen boven, nu in de opvang bak nog maar 1 lamp. In het aquarium was ik trouwens ook met 1 lamp begonnen en toen ik in de gaten kreeg dat de planten niet aan wouden slaan heb ik snel 2 bij gelegd. Het enigsste wat er nu echt anders is, is inderdaad geen filter meer en GEEN extra voedingsstoffen (easy carbo en profito).
maarja zolang ze het doen vind ik het prima.