Kapotte schub, witte stip

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Halotje
0-200
0-200

Kapotte schub, witte stip

Bericht door Halotje »

Hallo

Ik heb al een tijdje mijn aquarium. Vandaag was het de maandelijkse kuis.
Nu is het mij opgevallen dat mijn zwarte goudvis gelijk een kapotte schub heeft en er hangt daar een velletje aan.
Het is goed te vergelijken als wij een geschaafde arm hebben. Dicht bij zijn staart is er een witte stip

Ik heb foto's willen trekken maar hij is nog steeds de actiefste van den hoop en hii blijft eten.
De vis zelfs is al redelijk actief. Hij is redelijk agressief in het grind aan het zoeken achter eten, want diene blijft maar honger hebben.

Kan het gewoon zijn dat ik heb perongeluk geschaafd heb met mijn visnetje om hem eruit te halen of spreken we hier echt van een ziekte? Het is om te weten ofdat ik hem in quarantaine moet plaatsen of niet

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Grimfilth
0-200
0-200

Re: Kapotte schub, witte stip

Bericht door Grimfilth »

De witte pluis is een infectie, dit heeft de vis opgelopen door een schaafwond. Soms word het vanzelf beter, meestal niet. De vis vangen in in een apart bakje een paar uren op Esha2000 laten inweken. Het hele aquarium behandelen is zeer stressvol voor de andere vissen.

stylz
1000+
1000+

Re: Kapotte schub, witte stip

Bericht door stylz »

In een apart bakje gooien is voor deze vis ook heel stress vol en hij is al ziek :)
Je kan ook de hele bak met ESHA 2000 behandelen, wat ook kan en wat mijn voorkeur heeft om eerst te proberen is zout.

Voor je gehele bak een gevaarloze zout kuur is gewoon goed voor alle vissen, je doet dat door Zout toe te voegen 5 gr per 100 liter gebruik nooit jozo zout, maar koop zeezout zonder toevoegingen.

wil je de vis apart behandelen.

Zoutbad max 15 min 20 gram per liter jodiumvrij zout goed beluchten.

zout stimuleerd de aanmaak van slijmhuid en dat zorgt dat je vissen minder snel ziek worden, ik gebruik het vrij standaard in mn bak.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0