Advies nodig!
Re: Advies nodig!
Local fish store 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

omdat ik mijn 54L bakje compleet ga veranderen naar een aquascape ben ik ook op zoek naar nieuwe vissen. Ik dacht zelf aan 20 kardinalen?
In een 54 liter aquascape kun je misschien beter kijken voor kleinere visjes. Dan lijkt je scape groter. Wat dacht je van de rasbora galaxy, brigittae, maculata oid? Dit zijn visjes die niet groter worden dan 2-3 cm daar kun je er dan makkelijk een stuk of 30 van in doen, mits je er verder niets bij doet.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik ben zelf namelijk nogal fan van Tetra's...
Maar hoeveel kosteenen die rasbora's gemiddeld?
Voor kardinaaltjes is je bak gewoon simpelweg te klein. Er zijn genoeg andere (betaalbare) opties.
Kijk eens bij rasbora's, of wat dacht je van psudomugil soorten zoals de furcatis of gertrudae. Je zou ook nog kunnen denken aan afrikaanse blauwoogjes.
Kijk anders eens op Hobbykwekers
Kijk eens bij rasbora's, of wat dacht je van psudomugil soorten zoals de furcatis of gertrudae. Je zou ook nog kunnen denken aan afrikaanse blauwoogjes.
Kijk anders eens op Hobbykwekers
Pooeeeeeeeeeeeeh....! Geen ideeMatthijsH schreef:Ik ben zelf namelijk nogal fan van Tetra's...
Uhm....Google?
Vaak krijg je bij aquariumzaken nog wel groepskorting..Ze zijn dacht ik wel iets duurder dan tetra's Maar dat verschilt ook weer per lfs..
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Thx voor de reacties!
Ik vind Rasbora's wel leuk maar een beetje te klein. En toch wat te duur... Bij mij in de buurt zijn er aleen maar winkels waar je er een paar euro per stuk aan uitgeeft. En ik heb nog nooit gehoord van groepskorting.
Maar een stuk of 20 neontetra's moet toch wel kunnen. Zij passen wel in 60cm.
Ik vind Rasbora's wel leuk maar een beetje te klein. En toch wat te duur... Bij mij in de buurt zijn er aleen maar winkels waar je er een paar euro per stuk aan uitgeeft. En ik heb nog nooit gehoord van groepskorting.
Maar een stuk of 20 neontetra's moet toch wel kunnen. Zij passen wel in 60cm.
wat vind je van vuurtetra's? Blijven ook wat kleiner
Als ik een combinatie van 2 kleine schoolvissen mag suggereren; 15 x Hyphessobrycon Eos en 10 x Rasbora Espei
Die eos tetra's zijn echt prachtig zilverkleurig met een heldere blauwe lijn over hun zij, die rood kan worden als ze zijn gestressed. Wel een erg speciaal visje die prijzig kan zijn. Rasbora Espei zijn fluoriserend oranje met een blauwzwarte kegel, en worden niet zo groot of druk als de andere kegelvlekjes. Deze 2 soorten kan je prima met dwerggarnalen houden naar mijn ervaring..
Die eos tetra's zijn echt prachtig zilverkleurig met een heldere blauwe lijn over hun zij, die rood kan worden als ze zijn gestressed. Wel een erg speciaal visje die prijzig kan zijn. Rasbora Espei zijn fluoriserend oranje met een blauwzwarte kegel, en worden niet zo groot of druk als de andere kegelvlekjes. Deze 2 soorten kan je prima met dwerggarnalen houden naar mijn ervaring..
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik denk dat ik begin met wat Vuurneon's, hoeveel raden jullie aan?
Zo veel mogelijk zou ik doen, zou zelf iets van 15 stuks zeggen.
15 vuurneons op 60 cm is wel veel hoor denk ik. Ze zijn best groot. Ik heb er 9 (1 is overleden) dus zou er niet meer dan 10 nemen.
Hallo 
10-15 bedoelde ik eigenlijk.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Thx voor de reacties!
Ik ga dan toch voor de Vuurneon's. Maar als ze er niet meer mooi bij zitten in de winkel ga ik op zoek naar wat anders. Miss een scholtje Neontetra's? Die zie je namelijk wel vaker In een aquascape.
Ik ga dan toch voor de Vuurneon's. Maar als ze er niet meer mooi bij zitten in de winkel ga ik op zoek naar wat anders. Miss een scholtje Neontetra's? Die zie je namelijk wel vaker In een aquascape.
Jawel...Maar zijn dat geen aquascapes in wat grotere bakken...?
Het is juist mooier zo klein mogelijke visjes te nemen omdat dan je scape groter lijkt. Als een zwermpje vogels in een weiland of bosgebied bv
Het is juist mooier zo klein mogelijke visjes te nemen omdat dan je scape groter lijkt. Als een zwermpje vogels in een weiland of bosgebied bv