Mopani hout kleurt water
Re: Mopani hout kleurt water
Maar heb jij er vissen inzitten Johan?
ja ik heb er 5 parel danio''s inzitten .
ik weet niet of zij het hebben opgegeten of dat ze gewoon zijn afgestorven.
maar volgens mij eet niet elke vis het ,
maar dit kan je vast wel achterhalen denk ik
ik weet niet of zij het hebben opgegeten of dat ze gewoon zijn afgestorven.
maar volgens mij eet niet elke vis het ,
maar dit kan je vast wel achterhalen denk ik
toch wel Nat he ... al dat water !!
Dit is toch eigenlijk helemaal niet goed, het koken van je hout, ik geloof dat je hout dan sneller vervalt/verrot.kevin schreef:Ik had mijn mopani hout wel 20 minuten laten koken, en nog steeds kreeg ik bietensap
Ik heb hem in een emmer water laten staan en elke 3-4 dagen ververst en na 2 weken gaf hij niets meer af (relatief)
Eindelijk een aquarium.....
Met hardhout kan het prima hoor, met kienhout bijv. heb ik nooit iets gemerkt van rotten.
-
jari4now
Euuhhh even een andere vraag over al die stukken hardhout.......is het wel allemaal verantwoord gekapt hout?????? 
............................
altijd toch???

Eindelijk een aquarium.....
Dat wortel hout lijkt mij gewoon een afval product waar mensen toch weer geldaan weten te verdienen.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat men een boom kapt, de wortels uitgraaft en mee neemt, en de boom laat ligen?
gr, Rico
-
jari4now
Mangrovewortels worden er speciaal voor gezaagd rest zou ik inderdaad niet weten.....bestaat in ieder geval een FCS voor die stukken.
Toch zou ik altijd hout toch wat uitkoken, al was het maar om alle ongerechtigheden en wat er nog
meer in zit kwijt te raken.
meer in zit kwijt te raken.
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjee Herman wat een ervaringen heb jij opgedaan zeg
geweldig.
-
Coby
Heel interresant om te weten wat er met het hout gebeurd voordat het uiteindelijk hier in de winkels ligt. 
Zo'n berg hout moet je naast de deur hebben liggen als je een bakje in wilt richten!
Ik heb namelijk meestal het probleem dat het hout of groter of kleiner uitvalt als wat ik in de winkel altijd denk.
Ik heb namelijk meestal het probleem dat het hout of groter of kleiner uitvalt als wat ik in de winkel altijd denk.
gr, Rico
-
jari4now
Ik geloof dat ik nu eindelijk een mooie stukje hout heb zien liggen......