Mijn populatie blauwe neons zijn bijna dood en ben op zoek naar nieuwe leuke visjes.
Nu zit ik te twijfelen tussen rasbora galaxy of rasbora kubotai. Ik wou eigenlijk de galaxy, maar heb de Kubotai op het vivarium gezien en zijn ook heel erg mooi.
Maar mijn vraag is eigenlijk hoe groot de populatie kan zijn in mijn aquarium.
Ik wil eigenlijk een zon groot mogelijke populatie.
Bak is ong 150 Liter
Populatie tot nu toe is.
2 labriint goeramis
11 coridora panda
7 ottos
3 L129
3 Halfsnavelbekjes
1 naaldmeerval
5 japonias
Graag julilies advies of als jullie meer info nodig hebben..
rasbora galaxy/rasbora kubotai
Re: rasbora galaxy/rasbora kubotai
Hoe warm is het water in je aquarium? Want de galaxy's raad ik sterk af boven de 25 graden, net als alle andere Danio soorten. Ook zwemmen ze graag in de bovenste waterlaag, wat de halfsnavelbekjes waarschijnlijk niet tolereren.
De rasbora kubotai is net als de galaxy bijna microscopisch klein, en ik zou me zorgen maken dat het niet duur voer word voor de goerami's of halfsnavelbekjes. Zulke nano visjes komen het beste tot hun recht in aquariums van 40 tot 100 liter, in een 150 liter bak verdwijnen ze al snel in het geheel, of moet je er meer dan 50 van nemen.
Misschien is een andere soort niet een betere keuze? of 2 soorten..
-Rasbora Espei (een grotere "rasbora" soort)
-Hemigrammus erythrozonus
-Danio Choprae (25*C of kouder)
-Hyphessobrycon pulchripinnis
-Pseudomugil furcatus
of een andere Hyphessobrycon of Hemigrammus soort, want deze zijn doorgaans het makkelijkst in aquariums te houden.
De rasbora kubotai is net als de galaxy bijna microscopisch klein, en ik zou me zorgen maken dat het niet duur voer word voor de goerami's of halfsnavelbekjes. Zulke nano visjes komen het beste tot hun recht in aquariums van 40 tot 100 liter, in een 150 liter bak verdwijnen ze al snel in het geheel, of moet je er meer dan 50 van nemen.
Misschien is een andere soort niet een betere keuze? of 2 soorten..
-Rasbora Espei (een grotere "rasbora" soort)
-Hemigrammus erythrozonus
-Danio Choprae (25*C of kouder)
-Hyphessobrycon pulchripinnis
-Pseudomugil furcatus
of een andere Hyphessobrycon of Hemigrammus soort, want deze zijn doorgaans het makkelijkst in aquariums te houden.
Mijn water is 24C.
mijn halfsnavelbekjes wil ik ook vanaf ik vind ze niet zo mooi als ik dacht, en wil deze ook vervangen voor andere bovenzwemmers.
Ik vind de Pseudomugil furcatus wel mooi alleen ik heb geen drijfplanten en mijn ph is niet goed voor deze vis mijn Ph is6.5-7 ph
Ik dacht ook om kleine visjes te nemen om zo een mooie grote school te krijgen.
Ik moet de andere visjes die je voorsteld nog even goed bekijken. Voor meer tips hou ik me aanbevolen
mijn halfsnavelbekjes wil ik ook vanaf ik vind ze niet zo mooi als ik dacht, en wil deze ook vervangen voor andere bovenzwemmers.
Ik vind de Pseudomugil furcatus wel mooi alleen ik heb geen drijfplanten en mijn ph is niet goed voor deze vis mijn Ph is6.5-7 ph
Ik dacht ook om kleine visjes te nemen om zo een mooie grote school te krijgen.
Ik moet de andere visjes die je voorsteld nog even goed bekijken. Voor meer tips hou ik me aanbevolen
oeps....verkeerde topic....
Wil je meer weten over een soort? Kijk eens in onze database: AquaforA Database