Materiaalsoort achterwand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Grimfilth
0-200
0-200

Materiaalsoort achterwand

Bericht door Grimfilth »

Wij plakken onze achterwanden meestal vast met siliconenkit, maar waarom worden de complete achterwanden niet van deze siliconenkit gemaakt?

Mijn Lnummers raspen alles flink af, het glas, hout, planten met harde bladeren en de achterwand. De achterwand is nu best wel lelijk, omdat de piepschuimstructuur goed te zien valt. Bij mijn volgende aquarium wil ik eigenlijk de complete achterwand van siliconenkit maken, zijn er ook redenen waarom ik dit niet zou doen? Want de kit kunnen de algeneters maar niet kapot krijgen, en ik wil die kit mengen met bijvoorbeeld zand en kiezels, en met een flink stuk eikenboom schors een structuur geven.

stylz
1000+
1000+

Re: Materiaalsoort achterwand

Bericht door stylz »

omdat het niet echt goedkoop is een volledige achterwand van siliconen kit te maken, er hecht geen verf meer op,en er groeit slecht alg op.

Je kan ook een door en door gelekurde achterwand nemen van PU want de goedkope zeg maar piepschuimachterwanden werken idd met algen eters niet omdat je al snel de toplaag er af hebt en dan het witte schuim ziet.
Je kan ook zelf een achterwand maken of een piepschuimwand met epoxy behandelen dan krijgen ze de toplaag er niet meer af.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0