Dubbel check op mijn wens

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Makr24
0-200
0-200

Dubbel check op mijn wens

Bericht door Makr24 »

Ik heb een Dennerle Nano Cube 60liter die momenteel in de negende dag van zijn opstartfase zit. Ik ben inmiddels druk aan het kijken naar de mogelijkheden van mijn visbestand.

Ik heb een foto bijgesloten van de inrichting. De waterwaardes zijn nog niet veel waard aangezien de bak nog aan het opstarten is. De PH waarden zal denk ik wel hetzelfde blijven en is momenteel 7,6. Watertemperatuur rond de 24 graden Celsius

Ik heb een paar ideeën over mijn toekomstige vissen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Combi 1:
1 (of 2) x Otocinclus vittatus (bodem)
5 x Danio Margaritatus Rasbora Galaxy
3 x Pseudomugil Furgatus (1 x man, 2 x vrouw)

Combi 2:
1 x Betta splendens
3 x Pseudomugil Furgatus (1 x man, 2 x vrouw)

Combi 3:
5 x Danio Margaritatus Rasbora Galaxy
1 x Betta splendens

PS: op de foto is wat draadalg te zien maar dat gaat na de opstart wel weer weg.
Afbeelding

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Dubbel check op mijn wens

Bericht door Linda »

Ten eerste, super leuke inrichting.
Wat ik zou doen is een 10-tal galaxy's en een stuk of 10 garnalen (dit worden er vanzelf meer). Evt zou je er nog een bettaman bij kunnen zetten, maar ik zou dan wel wachten tot de galaxy's wat gegroeid zijn anders heb je kans dat ze bettavoer worden.. Het ligt een beetje aan de staartvorm of het goed gaat met garnalen. Een plakat man is veel sneller en heeft garnalen zo te pakken terwijl een veiltail of halfmoon een stuk langzamer zwemt en de garnalen niet zo snel te pakken krijgt. Heb zelf een betta halfmoon met malawa en rili garnalen en dat gaat heel goed.
De oto's zou ik niet doen deze worden liever in een wat groter groepje gehouden en dat gaat niet in jouw bak.

Heb je er trouwens een filter inzitten?

Rickpad
1000+
1000+

Re: Dubbel check op mijn wens

Bericht door Rickpad »

Ik zou bij de scholenvisjes voor 10 gaan idd ipv 5. Dus 10 galaxy's of 10 Pseudomugil's. Overigens zou ik P. furcatus liever vervangen door P. gertrudae. Die zijn iets kleiner en omdat Pseudomugils behoorlijk actief zijn is een bak vrij snel toch wat krap.

pseudomugil furcatus en gertrudae zijn overigens beiden scholenvisjes. De man/vrouw verhouding maakt niet extreem veel uit. Het is overigens wel verstandig om niet te weinig mannetjes te nemen. 50/50 zou ik aanraden. Dat is beter voor de vissen en dan zie je ook meer van het imponeren van de mannetjes wat het tot zulkse mooie vissen maken.
Overigens moet ik wel waarschuwen dat ze erg kort leven. Meestal niet langer dan 1 jaar.

Heb zelf gertrudae gehad. Heel erg mooi om te zien.

Als scholenvissen zou ik dus gaan voor OF 10 galaxy's OF 10 gertrudae's