Visbestand Juwel Vision 260

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Visbestand Juwel Vision 260

Bericht door Marsellus74 »

Hallo,

Vorige week de eerste paar vissen in ons aquarium gedaan en morgen gaan we er weer een paar halen. Uiteraard niet alles wat er in kan, maar al kopende moet je toch rekening houden met wat je er nog in wil hebben, qua aantallen enzo.
Momenteel zit er dit in (niet veel dus): 1 vrouw Ancistrus, 6x Corydoras (2x Panda, Axelrodi en Sterbai).

We zoeken dus nog visjes voor de diverse lagen. We zaten te denken aan een school Kardinalen van 25, aangezien ik één schoolvis wilde voor het midden. Volgens de man in de viswinkel kunnen wij makkelijk twee scholen van 25 nemen, bijvoorbeeld Kegelvlekjes, maar gaat het dan niet wat te hard met het aantal vissen?
De volgende soorten vinden we mooi, vraag is dus of deze kunnen/leuk zijn om te nemen:

Modderkruiper (vind mijn vrouw erg leuk en wil die persé hebben :mrgreen: ), als laatste nog garnalen eventueel voor de bodem.

- Kardinalen
- Gourami soort (dwerg, honing, blauwe spat?)
- Kersenbuik (of andere dwergcichlide?)
- Bijlzalm (welke soort?)
- Danio soort (luipaard, zebra of andere mooi gekleurde)
- Galaxy Rasbora
- Regenboogzalm

Verder nog de Platy, Black Molly, Zwaardrager, maar die vind ik wat standaard eigenlijk en weinig spannend.
Andere voorstellen zijn natuurlijk van harte welkom.

Alvast bedankt. :vis:

Marvis
0-200
0-200

Re: Visbestand Juwel Vision 260

Bericht door Marvis »

Als gouramisoort zou ik persoonlijk niet de dwerg nemen. Puur en alleen omdat ik daar slechte ervaring mee heb. De Diamantgourami's vind ik echter wel een hele fijne vis. Bij mij weggedaan omdat ze niet samen konden met de dwerggourami's maar nu al een jaar leven ze fijn in mijn opa's aquarium. Mooi en groot.

Dwerggourami's kan ik namelijk nooit lang in leven houden. Ze krijgen na een half jaar gekke plekken op hun lichaam en sterven dan. Weet niet of het aan mij ligt of aan de lfs/kweker maarja. Koop nu ook nooit meer vissen bij Discus. Liever bij groenrijk of een speciaalzaak.

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Bedankt voor je reactie!
Bij gebrek aan meer reacties en tips, maar gewoon naar de viswinkel gegaan en 20 kardinalen en 10 roodkopzalmen gehaald. Een wat groter schooltje en een iets kleinere dus, zo heb ik nog genoeg ruimte om uit te breiden.
Meer tips en hulp is uiteraard altijd welkom voor de volgende aankopen.

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

Ik raad je Gourami's aan, en ik zou je schooltje Tetra's uitbreiden. Tot een stuk of 40, en nog een paar extra roodkopjes :)

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Heb ik dan nog wel genoeg ruimte voor andere vissen? Wil bovenin ook nog wat, Bijlzalmen ofzo, en wat andere vissen. Vind het moeilijk in te schatten hoeveel er nog bij kunnen.

MatthijsH
1000+
1000+

Bericht door MatthijsH »

Uhm ja, roodkoppen en tetra's zijn middenlaag vissej en bijlzalmpjes zijn bovenlaag vissen. Ik zou beginnen met 15 en dan kun je altijd nog verder kijken wat je wilt