Hij is gevallen uit mijn wienersmaragd lutino dubbelzwaarden. Doch het is het enigste mannetje dat veel bleker en metalieker is dan zijn broers. Of hier dan ook binnen de bloedlijnen van de vader danwel de moeder nog wat anders in zit waardoor dit mannetje zo is ontstaan is echter een tweede vraag. 't Kan ook een speling der natuur zijn.
Op een andere social medium heb ik het betiteld als zijnde wienersmaragd dubbelzwaard albino. Mij is door zekers één iemand het wat kwalijk genomen dat ik 'm zo noemde want het uiterlijk is anders dan bij een wienersmaragd. Van dat gegeven ben ik mij totaal bewust. Doch hij is wel gevallen uit de wienersmaragd. Diegene die mijn benaming verontrustend vond is een beste persoon doch bouwt een beetje op zijn status als kweker zijnde. Maar hij behoort wel tot het cluppie die als hij ook een buitenbeentje in een nakomelingschap aan guppen heeft dat hij die wel onder dezelfde naam drukt. Maar dan is het ineens anders volgens hem omdat hij het zogenaamd kan onderbouwen. Dit gupmannetje is wit i.p.v. blond. De typerende aftekening voor een wienersmaragd is bij deze praktisch weg. Enkel op een klein stukje na aan de onderzijde van de flank naar de staartaanzet is nog iets te zien. Diegene waar ik het over had, had moeten weten dat albinisme de neiging krijgt bepaalde pigmenten weg te laten op de huid van een vis. Getuige de rode ogen die de vis bezit. Zoals de vis er nu bijstaat, is het een platinumversie. Algemene regel vond desbetreffende dat als het uiterlijk vertoon geen wienersmaragd betreft, dan is het ook geen wienersmaragd. Dan zet ik zijn uitspraak regelrecht op zijn stelling dat zijn buitenbeentjes dan ook niet tot de stam behoren waar zij afkomstig uit zijn. Of zeg ik nu rare dingen...?
En het verhaal dat er waarschijnlijk een jong uit een andere bak in de bak van de wienersmaragd is gesprongen, heb ik ook naar het land van de fabels gestuurd. Ten eerste zijn er geen andere vissen die er zo uitzien bij mij thuis. Ten tweede staat de bak toevallig in een totaal andere kamer t.o.v. de fishroom. Een meter of 4 verder springen lijkt mij niet zo voor de hand liggend. Laat staan dat de vis dan ook nog eens eerst de andere kamerdeur open moet gaan doen. Zie je het al voor je? Die man wil gewoon winnen in het gesprek zonder logisch na te denken.
Ondanks het mindere commentaar van desbetreffende, kan ik wel stellen dat dit een plaatje van een dubbelzwaardgup is.