Al lange tijd vind ik dit een erg leuk visje om te zien. Nu ben ik een beetje aan het rondneuzen welke vissen in in mijn bak zou willen mochten de huidige visjes er niet meer zijn (lees dood, liefst door ouderdom) Ik begin namelijk te merken dat mijn diamantman zijn staartje wat laat hangen en zijn rugvin plat legt. Het vrouwtje nog niet. Dit komt overeen met mijn eerste diamant koppel waarbij de man deze symptomen vertoonde en binnen een paar weken dood was... Ik denk dat als zij er niet meer zijn ik ga kijken voor een andere koppel/harem vis. Of ik hou het bij mijn pauwoogjes.
Uiteindelijk wil ik toewerken naar wat kleinere visjes in een grote bak zodat de bak groter oogt
Wellicht zo:
3x pauwooggrondel (heb ik al)
6x pangio kuhlii (heb er nu 4)
?? boraras brigittae
1x labeo bicolor (heb ik al)
1x Schistura Balteata (heb ik al)
1x braadpanmeerval (heb ik al, zie ik NOOIT! Alleen als ik de bak een keer omwoel
Ik vraag mij nu af hoeveel van de brigittae zou je in een bak kwijt kunnen van 100x40x40? Volgens mijn best een behoorlijk aantal. Wat goed uitkomt want ik ben gek op grote scholen
Iemand toevallig ervaringen met dit visje? Zouden ze kunnen in bovenstaand bestand? Niet dat ze op iemands menu staan ofzo...?
Er komt geen betta in (die ze wel zou kunnen opeten) dit botert niet met de labeo