Zoals de titel al zegt, ben ik niet tevreden met mijn filtering/stroming in mijn bak, dus ik wilde mijn situatie hier voorleggen en kijken of iemand ideeën heeft om dit te verbeteren.
Korte omschrijving:
115L netto inhoud, Fluval U3 filter, 100W verwarming en is een gezelschapsbak ( zie foto voor algemene inrichting en vissenbestand )
Ik wil een niet te harde stroming hebben aangezien mijn betta's dat niet heel erg waarderen, en ook de rest van het bestand is niet erg dol op sterke stroming, maar ik zie dat er dode plekken zitten in mijn stroming, best uitgelegd met wat geweldige paint skills.
Zoals ik het eigenlijk wil hebben:

Zoals het nu is:

Nu ben ik zelf natuurlijk ook op onderzoek uitgegaan, en ik begrijp dat ik wellicht niet voldoende stroming heb om vanuit 1 punt alles goed te dekken. Ik begrijp dat de stroming 10x je bak inhoud moet zijn als je meer dan 0.5W/l verlichting hebt, maar hier onder dit weet ik eigenlijk niet wat dan de "norm" is. Ik heb 1x Juwel Warm White 18W T8 590MM en 1x Sylvania Aquastart T8 18 W 590MM als lampen erin zitten, dus als ik goed tel heb ik 0,33W/L.
(sorry voor de reflectie, maar de vuurneon's zitten waar de phantoomzalmen ook zitten maar zijn niet geweldig te fotograferen met mijn telefoon ), en alle vissen blijven daar een beetje rondhangen de hele dag. Er blijft precies bij de "hotspot" van vissen op de bodem ook altijd veel vuil liggen wat niet in de filter gezogen word, wat ervoor zorgt dat ik om de andere dag moet afhevelen om het netjes te houden.

Enige tips en/of ideeën?