Wie heeft er ervaring met deze filters?

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Re: Wie heeft er ervaring met deze filters?

Bericht door Conny »

stylz schreef:Conny, ik heb jou nooit voor leugenaar uit willen maken, ik bedoelde dat er iets niet klopt, niet dat jou verhaal niet klopt :?
Zo voelde het wel aan,mss ligt het aan mezelf dat ik dingen verkeerd opvat omdat ik gisteren ook vernomen heb
dat ik schildklierkanker heb en een vergroot hartzakje.
stylz schreef:Er gaat iets mis in jou, bak en ik denk niet dat het komt door het dichtslaan van je filters, je bent dus in mijn ogen naar het verkeerde aan het kijken.
Maar zonder nadere info kan ik er niets mee, jammer dat je het zo op vat, sorry
Mss is het beter tot ik de nieuwe filters heb de vissen maar 1x per week een beetje te voeren inplaats van om de dag.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Conny schreef:
stylz schreef:Conny, ik heb jou nooit voor leugenaar uit willen maken, ik bedoelde dat er iets niet klopt, niet dat jou verhaal niet klopt :?
Zo voelde het wel aan,mss ligt het aan mezelf dat ik dingen verkeerd opvat omdat ik gisteren ook vernomen heb
dat ik schildklierkanker heb en een vergroot hartzakje.
Sorry meis, ik heb ook mijn levensmaatje verloren aan die kutziekte (sorry voor het taal gebruik) maar ik begrijp je.

Ik wil alleen maar helpen daarom zit ik en gelukkig met mij velen op dit forum.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Om het welzijn van de vissen heb ik een opvoerpomp gekocht van 3800l/u.
Heb in een grote harde plastiekbox gaten geboord net boven de onderkant tot halverwege.Hierin heb ik dan een laag
siporax,daarover 2 grove filtermatten,filterwatten en dan een fijn filtermatje warik de opvoerpomp heb op geplaatst.
Dit heb ik nu in gebruik genomen als interne filter,het water is nu al veel helderder en de vissen zwemmen weer meer in de onder en middenlaag.
Heb dit maaksel vanmiddag geinstaleerd en de pomp geeft nog steeds een goede watercirculatie.
Hopelijk ben ik zo even verder geholpen tot mijn bestelde filters bij de lfs zijn toegekomen en opgehaald.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Maar is er niet ook iets anders aan de hand Conny, wie weet bodem sterk vervuilt of zo iets, ligt er iets te rotten, het verbaast me hoe snel alles slecht wordt, ik stel me je bak voor als een bak vol slecht water als ik je beschrijving zo lees.
Voer je veel ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Heb gisterenavond 50% waterwissel gedaan.Vanmorgen was het water nog niet zo helder als ik van dat
aqua gewend ben.Er zweven veel stofdeeltjes in en ziet er nog steeds troebel uit.
Ik geef de vissen om de dag eten wat ze binnen 5min.al op hebben,je ziet dan echt niets meer liggen.

Vandaag bij een andere lfs het hulpstuk van de EHIEM gehaald en deze erop geplaatst.Nu filterd de EHEIM +
een interne filter van 2800l/u die ik ook van de lfs heb meegebracht.
Ben benieuwd hoe het water er morgen gaan uitzien.
Ik ververs weekelijks 25% en hevel dan tevens ook de bodem helemaal af.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.