Wie heeft er ervaring met deze filters?

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Wie heeft er ervaring met deze filters?

Bericht door Conny »

Iemand ervaring met een Sera fil bioactive externe filter ?
Model: 400 + UV
Geschikt voor aquariums tot 400 l
Max slag volume: 1.100 l/h
Verbruik: 36 W
Vermogen uv-c lamp: 5 W
Filtermediareservoirs: 4
Afmetingen: 290 x 503 x 290 mm
Reduceert ziekteverwekkers
Reduceert parasieten
Reduceert algengroei
Of
SunSun external Filter Model 404B
Wiltec Type 50192
Power 55w
UV power 9w
H-Max 2,5m
Output 2000 L/h

De UV kan die ook uitgeschakeld worden daar er ook algeneters
in het aqua aanwezig zijn.
Heb z’n filter op het oog daar de EHIEM professionel 2 (2028) die bij het
aqua dat ik heb gekocht de Veiligheidspin is geblokkeerd waardoor ik deze
niet meer kan aansluiten om te laten werken (zie onderstaande foto)waardoor ik me nu behelp met
2 interne filters en een watrecirculatiepomp.De interne filters die ik nu gebruik
hebben niet genoeg capaciteit om het aqua mooi zuiver te houden,het water blijft
er troebelachtig uitzien wat denk ik ook niet goed is voor de vissen ook al maak ik de
filters meermaal daags zuiver.Ga wel proberen of ik de EHEIM kan herstellen als ik er
de tijd voor heb.Als iemand tips heeft zijn die welkom.
Afbeelding
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

Erikb
200-400
200-400

Re: Wie heeft er ervaring met deze filters?

Bericht door Erikb »

Als je je filters meermaals dagelijks zuiver maakt dan heb je eigenlijk nooit een goede filtratie,vandaar dat alles troebel is! Van een filter moet je afblijven,alleen dan kan hij zijn werk doen.

haantje89
0-200
0-200

Bericht door haantje89 »

Filters goed inrichten.
Aansluiten en pas schoonmaken als water er moeilijker doorkomt.

Anders heb je namelijk geen biologische huishouden er in en blijft bet water slecht. Waardoor het troebel word en zelfs compleet groen.

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Weet ik.
De EHEIM filter die bij het 2de hands aqua was heb ik eerst gereinigd voor ik hem in gang wilde zetten daardoor viel mij op dat de veiligheidspal is geblokkeerd.
Ik gebruik nu 2 interne filters van 750L/H voor een aqua van ruim 1000L, deze zijn niet zwaar genoeg om het
aqua goed te kunnen reinigen waardoor ik ze meermaals per dag moet proper maken omdat anders enkel de circulatiepomp werkzaam is.Ik zie aan de vissen wanneer de filters hun capaciteit hebben verloren en zij niet genoeg zuurstof meer hebben.

Dit is ook de reden waarom ik momenteel op zoek ben naar een andere externe filter tot de EHEIM is hersteld.
Zodoende heb ik dan ook een reserve filter mocht ik weer in nood vallen ermee.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.
We hebben allen een levende en unieke verbinding met onze levenskracht:het is onze thuishaven als ziel.Wanneer we deze verbinding kracht geven, begint ze ons te gidsen, ze toont ons delen van de blauwdruk van onze ziel,ze maakt het pad duidelijk

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Conny schreef: Ik gebruik nu 2 interne filters van 750L/H voor een aqua van ruim 1000L, deze zijn niet zwaar genoeg om het
aqua goed te kunnen reinigen waardoor ik ze meermaals per dag moet proper maken omdat anders enkel de circulatiepomp werkzaam is.Ik zie aan de vissen wanneer de filters hun capaciteit hebben verloren en zij niet genoeg zuurstof meer hebben.[/color]
Dit kan niet kloppen er is geen enkel filter wat je meerder malen per dag moet reinigen, een 750 l/h filter is niet groot voor een 1000 l aquarium idd dan zal je eerder in de 3000l/h zitten maar met 1500 l/h kom je een heel eind.
er is iets anders wat je vissen laat happen in mijn ogen, dat komt niet door vuile filters en als je alleen je filters schoonmaakt zou het ook niet over moeten gaan, omdat je water kwaliteit dan niet zo maar opeens beter wordt.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Erikb
200-400
200-400

Bericht door Erikb »

Dit verhaal klopt niet,ik moet stylz gelijk geven :mrgreen:

Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

In deze pompkop zitten 4 schroefjes als je die los haalt zie je dat knopje met een veertje die heb je zo gemaakt.

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

stylz schreef: Dit kan niet kloppen er is geen enkel filter wat je meerder malen per dag moet reinigen, een 750 l/h filter is niet groot voor een 1000 l aquarium idd dan zal je eerder in de 3000l/h zitten maar met 1500 l/h kom je een heel eind.
er is iets anders wat je vissen laat happen in mijn ogen, dat komt niet door vuile filters en als je alleen je filters schoonmaakt zou het ook niet over moeten gaan, omdat je water kwaliteit dan niet zo maar opeens beter wordt.
Als ik de filtersponzen uitspoel sproeien de filters wel veel harder.
Vandaag heb ik de EHEIM gemaakt,heb hem helemaal opengevezen en ieder deeltje afzonderlijk gereinigd
nu sluit de afklephendel weer goed en staat het filter weer te draaien.
Ik heb altijd de EHEIM gebruik samen met een circulatie pomp en voorfilter.
Het water begint nu ook al wat helderder te worden,maar ga morgen toch een deel waterverversing toepassen.
Er staan ook geen echte planten in dat aqua omdat die tocaltijd losgevroed worden door de vissen en algeneters.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Erikb schreef:Dit verhaal klopt niet,ik moet stylz gelijk geven :mrgreen:
het moet niet gekker worden :P

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Als er geen echte planten in staan vanwege loswoelen door vissen en algen eters wat heb je dan voor vissen eigenlijk ?

ik bedoel je hebt 1000 liter water dus een stevige bak, ik heb dan zo iets van wat zit er aan levende have in :P :P

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Er zitten 17 maanvissen,2 schijfzalmen,een koppel Amphilophus citrinellus (syn Cichlasoma citrinellum),7 grote algeneters van tussen de 15 & 30cm.

Als jullie denken dat ik lieg over de interne filters kom dan maar eens kijken.
Ik ben lid geworden van het forum om meer te weten te komen maar niet om me te laten uitmaken voor
een leugenaar.
Dan pas ik hier en zoek ik wel een ander forum waar ze wat vriendelijker zijn.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Conny, zij maken jou niet uit als leugenaar ;) Zij proberen jou echt te helpen met je probleem, wellicht komt dat niet helemaal goed over (emoties overbrengen blijft lastig op het internet).
Hun conclusie is dat je filters waarschijnlijk te weinig capaciteit hebben en dat daardoor je vissen naar lucht happen. Mijn filtrer sproeit ook harder als ik 'm schoonmaak, maar elke dag schoonmaken is echt slecht.

Wij staan juist bekend als een forum waarbij wij niet met de regels lopen te zwaaien en waar een prettige sfeer hangt. Jammer dat jij dat zo niet ervaart, want dat kan niet de bedoeling zijn.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Conny, ik heb jou nooit voor leugenaar uit willen maken, ik bedoelde dat er iets niet klopt, niet dat jou verhaal niet klopt :?

Er gaat iets mis in jou, bak en ik denk niet dat het komt door het dichtslaan van je filters, je bent dus in mijn ogen naar het verkeerde aan het kijken.
Maar zonder nadere info kan ik er niets mee, jammer dat je het zo op vat, sorry

Erikb
200-400
200-400

Bericht door Erikb »

De informatie die je verkreeg op dit forum was correct en oprecht.
Waarom dat vreemd overkomt dat iemand dagelijks zijn filter schoonmaakt,is net omdat dit absoluut fout is.
Deze opmerking was dus opbouwend bedoelt,niet denigrerend.
Er zijn weinig fora waar zoveel kennis snel uitgewisseld wordt,iets wat je net verwacht als je een vraag stelt.

Ps:Ik ben het nooit eens met stylz,spreek hem steeds tegen en toch eindigt elk topic met een ;) :P

Onderwerp auteur
Conny
0-200
0-200

Bericht door Conny »

Hun conclusie is dat je filters waarschijnlijk te weinig capaciteit hebben en dat daardoor je vissen naar lucht happen. Mijn filtrer sproeit ook harder als ik 'm schoonmaak, maar elke dag schoonmaken is echt slecht.
Heb bij het openen van dit topic zelf al aangegeven dat de 2 interne filters en de circulatiepomp niet voldoende
capaciteit hebben.Weet dat het slecht is om alle dagen een filter schoon te maken maar als ik dat niet doe dan
geven ze helemaal geen stroming meer en het circulatiepompje red het niet alleen.
Heb 2 nieuwe externe filters en het EHEIM stuk dat kapot is bij de lfs besteld maar daar moet ik nog minstens 14 tot 21 dagen op wachten voor hij die heeft.
Afbeelding
Sjamanistische wijsheid.