Advies nodig!
Re: Advies nodig!
Voor RoyH.
Goed gezien zo stond het ook in het artikel maar is met plaatsen door elkaar gehaald.
En Matthijs. Ik zou ook die Labeo er uit halen. Ik heb er vroeger 1 gehad en die joeg alle vissen de bak door. Het hoeft natuurlijk niet maar die van mij deed het wel.
Goed gezien zo stond het ook in het artikel maar is met plaatsen door elkaar gehaald.
En Matthijs. Ik zou ook die Labeo er uit halen. Ik heb er vroeger 1 gehad en die joeg alle vissen de bak door. Het hoeft natuurlijk niet maar die van mij deed het wel.
Dat is toch wat je wel erg veel van labeo's hoort, ik vind ze prachtig zou er super graag een hebben, maar nee.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Sja..Ik had je hiervoor gewaarschuwd..Je bent zo goed bezig met je vragen en research naar vissen voor in je bak. Had nog maar wat meer research gedaan voor je de labeo kocht..Ik vind het altijd sneu/jammer dat een vis om die reden terug moet naar de winkel...Ik zit er toch over na te denken om de Labeo weg te doen. Ik weet niet wat hij later als hij volwassen is gaat doen, en ik wil graag geen dooieOok wil ik graag dan een harem Betta's nemen. Want ik heb begrepen dat Betta's met een Labeo nou niet bepaald de beste keuze is.
En betta's/Labeo is inderdaad geen goeie combi.
Sowieso is het volgensmij beter nooit meerdere betta's bij elkaar te houden... Kunnen elkaar zwaar af maken.
Hallo 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Klopt, maar ik vind dat de Labeo wel heel mooi is. Daarom is het ook een beetje lastig om de beste keuze te maken. Misschien dat ik hem laat zitten en dan maar geen betta neem. Misschien komt daar ooit nog eens een speciale bak voor.
Esmee: en 1 man en meerdere vrouwtjes?
Esmee: en 1 man en meerdere vrouwtjes?
Het mannetje blijft de vrouwtjes zo heftig achterna jagen...
Maar volgensmij zijn er een aantal betta kenners op het forum. Misschien dat hun je wat meer zekerheid kunnen geven. Ik heb alleen maar van horen zeggen.
Maar volgensmij zijn er een aantal betta kenners op het forum. Misschien dat hun je wat meer zekerheid kunnen geven. Ik heb alleen maar van horen zeggen.
Hallo 
Voor zover ik het weet, ben geen betta kenner (niet mijn vissen), vallen de mannen alleen de vrouwtjes aan als de mannen wel in paar stemming zijn en de vrouwtjes niet. Dan probeert ie zichzelf op te dringen. Aangezien die kans behoorlijk aanwezig is liever mannetjes en vrouwtjes apart houden.
Haha! Mijn ervaring met betta man vs vrouw is dat de dames niets overhielden van de man. Vinnen waren compleet verscheurd. Ik weet zeker dat het dames waren en geen plakat man..Natuurlijk kan het temperament onderling erg verschillen maar je kunt pech hebben zoals ik. De dames onderling waren ook niet lief tegen elkaar trouwens. Ik had er 3. Op dat moment in een 120 literbak (1 meter lang) met alleen een school neontetra's erbij.
Als je een rustige bak wilt zonder geschil zou ik er alleen een man in doen..
Als je een rustige bak wilt zonder geschil zou ik er alleen een man in doen..
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik laat de Labeo lekker zitten. Het lijkt me als vis zijnde ook niet fijn om elke keer verhuist te worden.
voor mijn 1m aquarium zit ik nog te twijfelen, of Antennebaarsjes, Kersebuiken of pauwooggrondels. Welke is de beste keuze?
Kunnen er in mijn 54L bakje nog Gourami's? Zoja, welke soorten? En hoeveel?
voor mijn 1m aquarium zit ik nog te twijfelen, of Antennebaarsjes, Kersebuiken of pauwooggrondels. Welke is de beste keuze?
Kunnen er in mijn 54L bakje nog Gourami's? Zoja, welke soorten? En hoeveel?
Geen kersenbuiken. Dat zal iedereen je hier vertellen denk ik. Die vereisen een enorm territorium en zullen extreem agressief zijn als ze jongen hebben.
Antennebaarsjes zijn vaak vrij zwakke vissen. Niet ideaal dus.
Ik zou zelf de pauwooggrondel kiezen.
Antennebaarsjes zijn vaak vrij zwakke vissen. Niet ideaal dus.
Ik zou zelf de pauwooggrondel kiezen.
Pauwogen zijn super leuk! In een harempje erg mooie vissen en nog een kans op voortplanten ook 
Ik heb dus in m'n 60cm goerami's gehad maar die waren in een maand dood. Voor mij dus niet meer... maar als je wilt vind ik de dwerggoerami erg mooi.
Ik heb dus in m'n 60cm goerami's gehad maar die waren in een maand dood. Voor mij dus niet meer... maar als je wilt vind ik de dwerggoerami erg mooi.
Hallo 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Oke, dan ga ik nog wat Pauwoogjes halen en een koppel Dwerggourami's. .
Dwerggourami's zou ik niet doen. Veel mensen hebben er last van dat ze snel dood gaan. Dit schijnt te komen door een ziekte die alleen bij dwerggourami's voorkomt. En doordat ze vaak in grote kwekerijen worden gekweekt kan die ziekte zich snel verspreiden. De meeste dwerggourami's hebben die ziekte dan ook en gaan vaak binnen enkele weken na aanschaf dood.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Is er nog een andere soort Gourami die erin kan?
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Als ik van mijn 60cm bak een tanganyika bak maak, welke vissen kunnen er dan in?