Hallo,
Ik zou graag een paar kleine garnaaltjes of kreeftjes in mijn bak erbij willen, maar weet niet of dit kan ivm de rest.
Mijn visbestand is als volgt:
-8 bloedvlektetra's
-21 kardinaaltetra's
-12 corydorassen
-2 modderkruipers
-1 ancistrius
-1 siamese algeneter
het gaat om een Ciano 120:
- Hoogte: 61 cm
- Breedte: 37 cm
- Lengte: 119 cm
Op dit moment nog niet veel laag blijven bodembedekkers erin, maar in de loop van de week krijg ik meer voorgrond planten.
Wel een aantal stekken met javamos erin zitten, maar die zitten op dit moment allemaal vrij hoog tegen het kienhout aangeplakt.
Deze planten hoop ik van de week binnen te krijgen en dat zou een meer beschutten bodem moeten geven.
-Utricularia graminifolia
-Hemianthus Callitrichoides
Het liefst zou ik een aantal kleintjes erin willen, maar welke zou ik dat het beste kunnen nemen, en hoeveel?
of is het helemaal niet mogelijk met het bestaande bestand?
bedankt in ieder geval alvast voor het mee denken.
Mvg, Remco.
Garnalen/Kreeftjes.
Re: Garnalen/Kreeftjes.
Met jou visbestand zou ik niet gaan voor dwerggarnaaltjes, daar blijft geen jonkie meer van over.
Kreeften zijn ook niet heel handig, omdat de meeste kreeften graag vis op het menu hebben staan en heel handig zijn in het vangen ervan
Ik weet niet of dwergkreeftjes dat ook doen bij deze maat vissen. En ik weet niet of het goed gaat in combinatie met modderkruipers, die natuurlijk ook op de bodem leven. Misschien dat dat problemen op gaat leveren maar dat kan iemand anders je misschien vertellen.
Ik denk dat wat grotere garnalen wel zou kunnen. Als je veel stroming hebt, zou je kunnen kiezen voor waaierhandgarnaaltjes.
Kreeften zijn ook niet heel handig, omdat de meeste kreeften graag vis op het menu hebben staan en heel handig zijn in het vangen ervan
Ik weet niet of dwergkreeftjes dat ook doen bij deze maat vissen. En ik weet niet of het goed gaat in combinatie met modderkruipers, die natuurlijk ook op de bodem leven. Misschien dat dat problemen op gaat leveren maar dat kan iemand anders je misschien vertellen.
Ik denk dat wat grotere garnalen wel zou kunnen. Als je veel stroming hebt, zou je kunnen kiezen voor waaierhandgarnaaltjes.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Japonica garnalen moeten ook kunnen, denk ik. 
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
Ik zou zelf dan eerder voor japonica's gaan dan voor waaierhandgarnalen.
-
Scalune
Onderwerp auteur - 0-200

Oke, danku voor de reacties =)
dan ga ik me is wat verder verdiepen in de japonica garnaaltjes
dan ga ik me is wat verder verdiepen in de japonica garnaaltjes
Beetje mosterd na de maaltijd denk ik, maar mijn ervaringen met dwergkreeften in combinatie met modderkruipers zijn wel positief. Moet ik wel melden dat ik de Oranje dwergkreeft heb gehad die wat vriendelijker zijn dan hun neefjes de marmer dwergkreeft. Die laatste zijn idd wat agressiever en willen wel eens een visje pakken.
Heb je ondertussen al een keuze gemaakt?
Heb je ondertussen al een keuze gemaakt?