Gr Anja
Bodembedekking
Bodembedekking
Hier is al mijn eerste vraag. Bij het aquarium zat hele fijne zwarte "zand"Nu las ik dat het glas kon zijn. (sorry als ik verhalen door elkaar gooi want ik ben zoveel aan het lezen
) Is dit wel geschikt voor garnaaltjes. En ik zat te denken aan een schooltje neontetra's . Tips zijn welkom natuurlijk. Ik heb ook nog wat gelezen over een plant waar verschillende mensen spijt van hadden omdat die alles overwoekerde en dat vind ik niet terug.
Gr Anja
Gr Anja
Re: Bodembedekking
er bestaat zwart zand hornbach verkoopt dat voor zo ver ik weet, volgens mij hebben garnalen er niet zo'n last van als de bodem bedekking scherp is, vissen met baarddraden zoals corry's wel.
die kunnen absoluut niet op een scherpe ondergrond, daarvoor is er speciaal afgerond grind bv van dennerle, of ook filterzand, maar ja das er weer niet in zwart
ik heb over het zwarte zand van hornbach nog niets slechts gehoord maar heb er zelf geen ervaring mee
die kunnen absoluut niet op een scherpe ondergrond, daarvoor is er speciaal afgerond grind bv van dennerle, of ook filterzand, maar ja das er weer niet in zwart
ik heb over het zwarte zand van hornbach nog niets slechts gehoord maar heb er zelf geen ervaring mee
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Dan hoef ik me geen zorgen te maken gelukkig. thx
Nee, dat kan geen kwaad. En op zwart zand komen de kleuren van je dieren mooier uit dan op licht zand.
Wat voor garnaaltjes neem je? Dwerggarnaaltjes? In dat geval zou ik geen terta's nemen. Dat zijn heel felle jagers en dan blijven er haast geen babygarnaaltjes over. Ik heb zelfs verhalen gehoort, dat ze zelfs heel fanatiek het mos afzoeken naar de babygarnaaltjes. En omdat ze vrij grote bekkies hebben, passen er nog vrij grote baby's in.
Ik zou kiezen voor kleinere vissen, zoals boraras soorten. Die eten ook babygarnaaltjes, dat doen eigenlijk alle vissen. Maar ze jagen niet heel fanatiek, eten alleen op wat ze toevallig tegenkomen.
En dan nog moet je zorgen voor voldoende mos in je bak, zodat ze goed kunnen schuilen. Dan verdwijnt niet alles en heb je genoeg jonkies om je groepje garnalen te laten groeien
Ik heb geen idee welke plant je bedoelt.
Wat voor garnaaltjes neem je? Dwerggarnaaltjes? In dat geval zou ik geen terta's nemen. Dat zijn heel felle jagers en dan blijven er haast geen babygarnaaltjes over. Ik heb zelfs verhalen gehoort, dat ze zelfs heel fanatiek het mos afzoeken naar de babygarnaaltjes. En omdat ze vrij grote bekkies hebben, passen er nog vrij grote baby's in.
Ik zou kiezen voor kleinere vissen, zoals boraras soorten. Die eten ook babygarnaaltjes, dat doen eigenlijk alle vissen. Maar ze jagen niet heel fanatiek, eten alleen op wat ze toevallig tegenkomen.
En dan nog moet je zorgen voor voldoende mos in je bak, zodat ze goed kunnen schuilen. Dan verdwijnt niet alles en heb je genoeg jonkies om je groepje garnalen te laten groeien
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Bedoel je soms riccia fluitans?
Ik heb ook het zwart zand van hornbach, en dat heel mooi en fijn spul en totaal niet scherp.
Dus dat kan je prima laten liggen voor je garnalen.
Dus dat kan je prima laten liggen voor je garnalen.
Dank je wel voor alle info KarinkarinD schreef:Nee, dat kan geen kwaad. En op zwart zand komen de kleuren van je dieren mooier uit dan op licht zand.
En dan nog moet je zorgen voor voldoende mos in je bak, zodat ze goed kunnen schuilen. Dan verdwijnt niet alles en heb je genoeg jonkies om je groepje garnalen te laten groeien![]()
Ik weet het niet meer . Ik merk het wel.Catfish schreef:Bedoel je soms riccia fluitans?
Heb er plantjes in en wat mos. Zal straks een foto maken en erop zetten. Mijn bakje is trouwens geen 80 liter maar 120 hihihhi senioren blond he