Wateroppervlak vol met deeltjes..

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Wateroppervlak vol met deeltjes..

Bericht door Marsellus74 »

Ik wist niet waar ik anders ik dit topic neer moesten zetten, dus als het niet goed staat dan graag verplaatsen.

Mijn aquarium is sinds afgelopen donderdag aan het draaien maar ik zie al een paar dagen het wateroppervlak vol zitten met kleine deeltjes. Het lijkt ook wel of het erger wordt. Ik heb van onderaf een foto gemaakt, hopelijk is het een beetje te zien.
De deeltjes zijn te klein om eruit te scheppen met een netje, maar soms lukt het een beetje. Het lijkt dan wel op kleine blaadjes/plantdeeltjes. Is dit alg? Het lijkt wat op kroos :?:
Ook zie ik hier en daar een wat olieachtigs drijven op het oppervlak. Had gelezen dat dit een kaamlaag kan zijn door de opstart, maar de kleine deeltjes kan ik niet plaatsen. Het wordt door de stroming ook lekker door heel de bak verdeeld.

Afbeelding

Afbeelding

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Re: Wateroppervlak vol met deeltjes..

Nog een foto gevonden op internet wat er erg op lijkt, toevallig ook dezelfde drijfplanten.... :?: :o Afbeelding

Scalune
0-200
0-200

Bericht door Scalune »

Hey, ik weet niet of je start bacteriën hebt toegevoegd?
Daar zou het namenlijk van kunnen komen, had ik in ieder geval wel.

De kamlaag vrij maken kan je heel gemakkelijk doen door je uitstroom naar boven te richten zodat er meer oppervlakte beweging in komt.
Ook heb ik gelezen dat sommige een velletje keukenrol pakken en die op het water oppervlakte leggen zodat die zich vol zuigt, en dus ook gelijk de rommel mee pakken.

En wat er in je bak drijft is misschien op te lossen door hele fijne witte filter watten boven in je filter te doen zodat het niet weer in je bak gepompt word.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr Remco.

Onderwerp auteur
Marsellus74
0-200
0-200

Nee geen startbacteriën gebruikt dus dat kan het niet zijn. Ik heb ook alle planten goed uitgespoeld, maar vind het wel opvallend dat de foto die ik op internet vond, dezelfde drijfplanten laat zien.
Ik heb een JBL Cristalprofi 901 en daarvoor verkopen ze geen speciale watten. Kan je dan gewoon losse watten kopen en die erin doen of moeten dat speciale zijn van JBL?
Ik vind het vrij storend, heel het oppervlakte zit er haast vol mee en het beweegt lekker heen en weer door de sproeibuis.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Een Eheim skimmer helpt je snel van een kaamlaag af https://www.eheim.com/en_GB/products/ac ... ce-skimmer
Afbeelding

Dit is op zich normaal bij een starten de bak, sommige bakken houden er last van sommige hebben het nooit.

Het kan geen kwaad dus je kan ook afwachten, ik gebruik persoonlijk graag een skimmer, je oppervlak turbulent maken zoals vorogesteld werkt ook, maar daardoor verlies je CO2 en das altijd fout.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Ik heb zelf die skimmer ook gekocht, omdat ik bleef last houden van de kaamlaag. Een review kun je hier(aanklikbaar) lezen :)