ancistussen heb ik ook maar die zie je overdag niet veel omdat ze voornamelijk s'nachts actief zijn. Bovendien moeten ze veel kienhout hebben voor te schuilen en de cellulose uit het kienhout kunnen halen. Dat hebben ze nodig. Ik zie ze soms dagen niet en denk wel eens dat ze dood zijn en opeens zie je ze weer. Xe zijn wel heel mooi. Het lijken wel monsters.
Klopt ja, ik heb in mijn 1m aquarium ook kienhout zitten daar zitten ze graag achter te schuilen. Ik heb zondag een komkommer gegeven en dan komt hij toch goed te voorschijn.
Ik heb een dikke laag met grind. Dan kun je een plak komkommer door een sateprikker en die prik je in het grind. Maar hoe het ook kan is dat je het wel met een sateprikker ergens tussen klemmen. Ik zal zo even een foto maken.
Ik doe voor mijn beide bakken nog 1 man en 2 vrouwtjes antennebaarsjes. Misschien dan nog 1 koppel/harem zwaardragers en dan houd het voor mijn 200L bak op.
Ik zou in een 54 liter geen antennebaarsen zetten. voor de ramirezi wordt 9 van de 10x minimaal 80cm gebruikt. Daarnaast is 30 guppen teveel. 1 gup wordt 4-6 cm, dus er 10 is al 40 tot 60 centimeter. Dan zijn er 30 dus 120 tot 180 (vrouw wordt ong. 6 cm en man 4cm). Dus dan heb je zware overbevolking.