30 - literaquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
JUJUTJE
0-200
0-200

30 - literaquarium

Bericht door JUJUTJE »

Hallo, ik heb sinds een maandje een aquarium van 30 l , met een thermometer , en zuurstofplantjes . Ik heb er nu 5 mannelijke guppy's in , 4 vrouwelijke platty's en sinds kort ook 2 sluierstaartgoudvissen : een zwarte en een gouden . Ik heb ook nog een ander aquarium met zo'n 20 babyplatty's . Nu hoor ik van sommigen dat mijn aquarium van 30 liter overbevolkt is , volgens anderen is het prima . Graag had ik wat advies gehad van al ervaren aquariumhouders . Ik weet dat ik mss verkeerd bezig ben maar begin me daarom geen berichten te sturen zoals : omg dat en dat is slecht , zeg me liever wat ik moet doen om te verbeteren .

Alvast bedankt ! :lol:

fenna
200-400
200-400

Re: 30 - literaquarium

Bericht door fenna »

Hallo Jujutje,

Welkom hier :)

Je bent in ieder geval ijverig bezig ;)
Het eerste waar je wellicht wat in kunt sturen is de goudvissen in een ander (en groter) aquarium onderbrengen.
Het zijn dieren die flink kunnen groeien (tot 35cm volgenshttp://goudvissenverzorgen.nl/sluierstaart/ en ook graag wat koeler water hebben dan platy's.
De combi goudvissen en guppen is wat betreft temperatuur wat makkelijker omdat guppen ook bij wat lagere temperaturen nog goed gaan (die zwemmen in NL ook hier en daar in open water)

Verder zou ik ivm die platy's ook denken aan een iets groter aquarium.

Fenna

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Ik heb op je andere bericht al gereageerd, en ik ben het met het verhaal van Fenna eens. De sluierstaarten zou ik een ander huisje geven, die zitten echt te klein.

Wat vind je van garnalen? De vuurgarnaal is leuk, en heel makkelijk om te houden.
Daar kun je een groepje van een klein visje bij doen; de microrasbora galaxy bijvoorbeeld. Of de dwergknorgoerami en misschien de honinggoerami ook wel (weet ik niet zeker).

-edit- grapje, die andere post is niet dezelfde gebruikersnaam; het verhaal lijkt wel veel op deze. Excuus!
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!

Onderwerp auteur
JUJUTJE
0-200
0-200

Bericht door JUJUTJE »

Ja , je hebt volledig gelijk , ga eens een nieuwe thuis zoeken voor de sluierstaarten , hoeveel liter is dan oké voor 2 sluierstaarten?

P.S in mijn 30 literaquarium overweeg ik om een filter te nemen . Weten julie of het interessant is om een filterpompje te nemen ?

AlfredAquarium
0-200
0-200

Bericht door AlfredAquarium »

voor sluierstaarten zit je al gauw aan een 50-60 liter water per vis..
en wat het filter betreft, voor een aquarium met alleen garnalen doen mensen het wel eens zonder fliter, maar omdat je er ook vissen in hebt en die zorgen voor nogal wat ''afval'' is het handig im een filter te nemen, al filtert een filter natuurlijk alleen zweefvuil, naast dat zitten er in een filter altijd bacterien die helpen de waterwaarden van je aquarium stabiel te houden.

Onderwerp auteur
JUJUTJE
0-200
0-200

Bericht door JUJUTJE »

Heb al wat verfraaiing gedaan in het aquarium : wat meer plantjes en een nieuwe decoratie . De filters die ik zocht waren uitverkocht :( . Ga volgende woensdag eens terug .

Onderwerp auteur
JUJUTJE
0-200
0-200

Bericht door JUJUTJE »

Hoe moet je nu ook weer een nieuw bericht studeren , zonder dat aan iem. Te doen ?