Visbestand 60 cm bak

Esmee
1000+
1000+

Re: Visbestand 60 cm bak

Bericht door Esmee »

8 van ieder is het geen lekker schooltje meer. En galaxy's zijn nou niet echt super grote vissen.
Hallo Afbeelding

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Larske schreef:Ik vind de aantallen die Rick noemt al erg ruim, persoonlijk zou ik er wat minder van maken en het bij 8 van ieder houden. Ik zou er daarnaast geen koppel naast doen, ik heb meerdere soorten waaronder goerami's op 60cm gehad en je merkt vanaf dag 1 al dat dat eigenlijk te klein is.

Wat je wel kan doen is goerami's en corydorassen zodat de goerami's verder volledig hun gang kunnen gaan zonder dat er iets in de weg zit. De corydorassen gaan ook wel door je bak zwemmen, maar zullen vooral veel op de bodem blijven waardoor de goerami's weinig last van ze hebben. Doe je er dan nog wat garnalen bij gaat dat prima.

Ik begrijp dat veel verschillende visjes leuk is, maar op 60cm is het toch echt less is more. Wil je meer soorten vissen zul je ook naar een groter aquarium moeten.
Zo ruim zijn die aantallen niet. Het zijn vrij kleine visjes en 8 is toch al aan de weinige kant. Dus zou 10 als een minimum aanhouden en 15 als een maximum.

Qua gourami's zou het wel kunnen maar denk dat dat in een 60cm persoonlijk mooier is in een speciaalbak. Daarnaast word het met een koppelvormer wel te druk denk ik.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Wellicht zou er nog wel een mooie bettaman bij kunnen.

Onderwerp auteur
rikdewind
0-200
0-200

Bericht door rikdewind »

Ik laat de andere vissen achterwege! :P het word 15 rasbora galaxy, 10 corydoras en 10 garnalen. Bedankt allemaal.