Tip: geef geen Easycarbo en Profito tegelijk!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Tip: geef geen Easycarbo en Profito tegelijk!

Bericht door Dante »

hier even voor degene die het willen weten, want ik zat eens te denken aan een soort coctail te maken van easycarbo en profito samen. leek me makkelijk maar wist niet of het kon.
daarom eens gemaild met easylife. en hier het resultaat waarom je dus niet easycarbo en profito moet gaan mengen.

zelf wacht ik dus altijd een 15 a 30 min voor ik de volgende erin gooi bij de wekelijkse schoonmaak.

Mail 1
Geachte Heer/mevrouw,

Hierbij een vraag over de combinatie van de producten Easylife Easycarbo en Easylife Profito.
I.v.m. een gelijkmatigere voeding ben ik van plan de Profito dagelijks in een kleine hoeveelheid te doseren i.p.v. één maal wekelijk een grote hoeveelheid.
Omdat Easycarbo ook dagelijks gedosseerd dient te worden leek het mij gemakkelijk de hoeveelheden op elkaar af te stemmen en door elkaar gemengd in een dosseerspuit te doen (deze hoeft dan maar één maal per week bijgevuld te worden).
Nu las ik ergens op internet een gerucht dat het mengen van deze twee producten bepaalde werkzame elementen onbruikbaar zou maken.
Vandaar dat ik me voor deze vraag tot u wend.
Klopt dit gerucht?
Zitten er gevolgen aan het mengen van deze 2 producten?

met vriendelijke groet,

Dante

---------------------------------------------------------------------

Hallo,

Deze produkten dienen niet gemengd te worden, omdat er anders een neerslag gevormd wordt. Daardoor komen bepaalde voedingsstoffen niet meer ter beschikking van de planten.

Dus niet samenvoegen, omdat ze dan minder effectief worden.

Met vriendelijke groet,

Easy Life International BV
http://www.easylife.nl
Mail 2
Hartelijk dank voor uw reactie,

Vanuit uw antwoord volgt logischerwijs mijn volgende vraag, wanneer ik easycarbo heb gedosseert in het aquarium, dien ik dan een bepaalde tijd te wachten alvorens ik profito toedien in het aquarium? of is dan de easycarbo dusverre in het water verspreid dat er geen gevaar van neerslag meer is?
Indien er een bepaalde tijd tussen moet zitten, hoelang is dan aan te bevelen te wachten voordat ik het profito toedien?

met vriendelijke groet,

Dante

--------------------------------------------------------

U hoeft niet te wachten, want de produkten worden meteen verspreid cq sterk verdund (zeker als de toevoeging in de flow van de uitstromer wordt gedaan).

Met vriendelijke groet,

Easy Life International BV
http://www.easylife.nl

Patman
800-1000
800-1000

Re: Tip: geef geen Easycarbo en Profito tegelijk!

Bericht door Patman »

Dank je wel dat je jouw research-resultaten met ons deelt, nuttige info!
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

jari4now

Bericht door jari4now »

yep goed om te weten ik heb ook beide en inderdaad overwogen het te mengen om zo dagelijkse portie van beide te kunnen toevoeg.......juist op tijd Dante

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Gelukkig was ik hier al van op de hoogte...aan de ene kant best lastig, easy-carbo doe je dagelijks, je moet er behoorlijk wat uurtjes tussen laten. Net als dat je de carbo er ook niet in de avond in moet gooien.
i'm the Bengel gotta love me!!!

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

ik kieper het er altijd in de ochtend in, nog voor de lampen aan gaan.

meestal rond 6 a 7 uur gaat het de bak in (dan moet ik naar het werk/stage) en om half 11 gaat de lamp pas aan.

als je het erover hebt dat er een paar uur tussen moet zitten, over hoeveel uur heb je dat dan?
en waar heb je de kennis vandaag? gewoon een of andere goedbedoelde hobyist van internet met een dikke duim, of daadwerkelijk iemand van easylife met kennis van zaken? want ik vind het raar dat het dan niet erbij vermeld is in de mailtjes enzo

Ron
0-200
0-200

Bericht door Ron »

Ik had een tijdje geleden ook dezelfde vraag en ook gemaild naar Easylife. Ik heb er geen bewijs meer van, maar het toedienen van de voedingsstoffen brengt het meeste resultaat op als de belichting in de bak op volle sterkte is; dan zijn de planten het "aktiefst".