Aantal vissen 60 liter bakje

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Tielemans
0-200
0-200

Aantal vissen 60 liter bakje

Bericht door Tielemans »

Hallo ik heb een vraagje ik heb een 60 liter bakje, en heb daar in 4 kleine corydoras (2 sterbai & 2 panda) verder een klein schooltje 5 streepbarbeeltjes (zijn nog heel klein), 5 guppen en 2 plaatjes zou hier nog wat bij kunnen of moet ik het hier bij houden?

Zat misschien nog te denken aan een stelletje ramerezi's????

Mvg Tielemans

Breakytom
0-200
0-200

Re: Aantal vissen 60 liter bakje

Bericht door Breakytom »

Hallo,

Ik vind dat je nu al eigenlijk een beetje een rukke bak hebt. Corydasssen willen ook liever in een schooltje van zeven per soort, terwijl jij 2 van elke soort hebt. Ook heb je al 3 scholenvissen, wat al erg veel wordt voor een 60 Liter bakje. De platies moeten eigenlijk ook in een schooltje, waardoor ze zich fijner voelen. Wat je kan doen is bijvoorbeeld een schoolvisje wegdoen en dan een oppervlakte visje nemen, zoals bijlzalmpjes.

Tom
Greetings, Tom :)

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Re: Aantal vissen 60 liter bakje

Bericht door karinD »

Mag ik eerlijk zeggen dat ik je corrydorssen een beetje te groot vind voor je bakje? Zeker ook omdat het inderdaad scholenvissen zijn. Misschien is eht een leuk idee om ze om te ruilen voor een schooltje kleintjes? Bijvoorbeeld de pygmeaus ef de habrosus. Daar kan je er dan zeker wel een stuk of 15 van kwijt, dan komen ze beter tot hun recht ;)
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen