Advies nodig!
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Advies nodig!
Ik weet niet welk soort Gourami's ik zal nemen, wat is de makkelijkste en de mooiste en hoeveel kan ik er de nemen?
Welke jij de mooiste vindt is natuurlijk geheel jouw keuze 
De makkelijkste is denk ik toch wel de honinggoerami, maar die is vrij klein. In jouw bak zou je dan een harem kunnen nemen van bv 1 man en 3 vrouwen. Maar de vrouwen zijn niet zo kleurrijk als de mannen. Ik vind zelf de diamantgoerami qua uiterlijk en gedrag het mooist. Je ziet bij bv dwerggoerami's dat ze vaak flink agressief kunnen worden naar hun mede aquarium bewoners. Met de blauwe/goud spat heb ik weinig ervaring al was deze bij mijn schoonvader ook geen lieverdje..Met mijn diamantjes heb ik nooit problemen gehad dat mijn man agressief was. Ik zou dan een koppel doen.
Wat betreft je vorige vraag, je zou van je fantoomzalmpjes makkelijk 20-25 stuks kwijt kunnen. Van de bijltjes dan bv 10-15 omdat anders je oppervlakte zo druk wordt..
Daar zou je nog een bodembewoner bij kunnen zetten zoals cory's of kuhli's.
De makkelijkste is denk ik toch wel de honinggoerami, maar die is vrij klein. In jouw bak zou je dan een harem kunnen nemen van bv 1 man en 3 vrouwen. Maar de vrouwen zijn niet zo kleurrijk als de mannen. Ik vind zelf de diamantgoerami qua uiterlijk en gedrag het mooist. Je ziet bij bv dwerggoerami's dat ze vaak flink agressief kunnen worden naar hun mede aquarium bewoners. Met de blauwe/goud spat heb ik weinig ervaring al was deze bij mijn schoonvader ook geen lieverdje..Met mijn diamantjes heb ik nooit problemen gehad dat mijn man agressief was. Ik zou dan een koppel doen.
Wat betreft je vorige vraag, je zou van je fantoomzalmpjes makkelijk 20-25 stuks kwijt kunnen. Van de bijltjes dan bv 10-15 omdat anders je oppervlakte zo druk wordt..
Daar zou je nog een bodembewoner bij kunnen zetten zoals cory's of kuhli's.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Dankjewel. Dat is goede informatie!
Welke gourami's het worden weet ik nog niet. Maar waarschijnlijk een koppel diamantgourami's.
Als de zalmpjes er in zitten, is het klein beetje druk. Is er dan nog ruimte voor 10 zebradanio's?
Welke gourami's het worden weet ik nog niet. Maar waarschijnlijk een koppel diamantgourami's.
Als de zalmpjes er in zitten, is het klein beetje druk. Is er dan nog ruimte voor 10 zebradanio's?
Sja,..Wat je zelf al zegt is het met zo'n school zalmpjes al behoorlijk druk. Danio's zijn ook erg drukke vissen. Ik zou het niet doen maar dat is mijn bescheiden mening 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik houd zelf wel van een drukte in een aquarium. Het moet natuurlijk niet teveel worden.
Hoe ik het ongeveer wil hebben:
10X Zebradanio's
10-15X Bijlzalmpjes
15-20X Fatoomzalpjes
31X Neontetra's
+/- 20-30X Guppen
3X Algeneters.
Hoe ik het ongeveer wil hebben:
10X Zebradanio's
10-15X Bijlzalmpjes
15-20X Fatoomzalpjes
31X Neontetra's
+/- 20-30X Guppen
3X Algeneters.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Oja, en nog een koppel diamant gourami's.
Wat vinden jullie er van?
Wat vinden jullie er van?
Ik vind..
10X Zebradanio's
10-15X Bijlzalmpjes
15-20X Fatoomzalpjes
31X Neontetra's
+/- 20-30X Guppen
3X Algeneters.[/quote]
...Nogal veel..
Je hebt dan 5 scholenvissen door elkaar zwemmen. Waarvan twee hele drukke..
Sowieso, 10+15+20+31+30+3 én nog een koppel diamantgoerami's? Dat zijn 111 vissen in een 220 liter bak! Da's wel een beetje veel van het goede. Ik zou het houden bij max twee scholen van +/- 15-20 vissen, een koppel goerami's, 3 algeneter (weet je al welke?) En misschien nog een groepje bodembewoners....
10X Zebradanio's
10-15X Bijlzalmpjes
15-20X Fatoomzalpjes
31X Neontetra's
+/- 20-30X Guppen
3X Algeneters.[/quote]
...Nogal veel..
Je hebt dan 5 scholenvissen door elkaar zwemmen. Waarvan twee hele drukke..
Sowieso, 10+15+20+31+30+3 én nog een koppel diamantgoerami's? Dat zijn 111 vissen in een 220 liter bak! Da's wel een beetje veel van het goede. Ik zou het houden bij max twee scholen van +/- 15-20 vissen, een koppel goerami's, 3 algeneter (weet je al welke?) En misschien nog een groepje bodembewoners....
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Inderdaad erg veel als je het uitrekent 
Misschien dat ik de Bijlzalmpjes maar laat zitten.
Is dit dat meer iets?
20-30 Guppen
25 Neontetra's
5 Fatoomzalmpjes
10 Zebradanio's
1 Algeneter
Misschien dat ik de Bijlzalmpjes maar laat zitten.
Is dit dat meer iets?
20-30 Guppen
25 Neontetra's
5 Fatoomzalmpjes
10 Zebradanio's
1 Algeneter
Dan zou ik de fantoomzalmen weglaten....Die willen ook graag in een school van minstens 10 stuks..
En misschien niet beginnen met 30 guppen, je krijgt er vanzelf meer bij
Je zou kunnen beginnen met bv 10 guppen, als je het nog niet te druk vindt kun je er altijd nog wat bijkopen..
En misschien niet beginnen met 30 guppen, je krijgt er vanzelf meer bij
Je zou kunnen beginnen met bv 10 guppen, als je het nog niet te druk vindt kun je er altijd nog wat bijkopen..
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Nou weet je, ik heb er al een stuk of 50. Dat is dan wel inclusief jongen maar daar ga ik er eerder nog weg doen.
Ik ga dan misschien nog wel voor een school Fatoomzalpjes in plaats van Bijlzalmpjes.
Ik ga dan misschien nog wel voor een school Fatoomzalpjes in plaats van Bijlzalmpjes.
Oh! hahahaha sja dan is het idd de vraag wat je daar nog bijzet 
Maar de bijlzalmpjes liet je toch sowieso al weg
Had je de danio's ook al?
Wat dacht je van:
20 gups
15 fantoomzalmen
15 neontetra's
1 algeneter
Maar de bijlzalmpjes liet je toch sowieso al weg
Had je de danio's ook al?
Wat dacht je van:
20 gups
15 fantoomzalmen
15 neontetra's
1 algeneter
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ja! Dat vind ik wel een mooi bestand. Het liefst maak ik van 15 Neons 20 of is dat teveel?
Klopt. Ik vind ze niet echt bijzonder. Maar wat ik vergeten was, is de Gourami's. Kunnen die er nog bij? En de Danio's wil ik ook nog graag
Klopt. Ik vind ze niet echt bijzonder. Maar wat ik vergeten was, is de Gourami's. Kunnen die er nog bij? En de Danio's wil ik ook nog graag
nooouuu............
Goerami's kán wel...Maar dan moet je eigenlijk kiezen...Goerami's of danio's...
óf!
2x diamantgoerami
10x danio
10x fantoomzalm
10x neontetra (sorry...als je meer soorten wil zul je in aantallen moeten inleveren
)
20x gups
Ik heb een beetje rekening gehouden met het feit dat guppen en danios drukke zwemmers zijn.
Misschien is het handiger 10 guppen te doen en 20 neontetra's....?
Goerami's kán wel...Maar dan moet je eigenlijk kiezen...Goerami's of danio's...
óf!
2x diamantgoerami
10x danio
10x fantoomzalm
10x neontetra (sorry...als je meer soorten wil zul je in aantallen moeten inleveren
20x gups
Ik heb een beetje rekening gehouden met het feit dat guppen en danios drukke zwemmers zijn.
Misschien is het handiger 10 guppen te doen en 20 neontetra's....?
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Dit is hoe het hopelijk gaat worden:
10x Gup
10x Zebradanio
10x Fatoomzalm
20x Neontetra
2x Diamantgourami
1x Algeneter
5x Platy