Vraagje!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Bosma
0-200
0-200

Vraagje!

Bericht door Bosma »

Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje.. Ik heb in mijn aquarium mos op een matje. Nu groeit dit heel snel, en zou ik dit graag op een stuk kienhout willen laten groeien. Kan ik het mos gewoon snoeien en op het kienhout vast binden? Zo heb ik ook phyllanthus fluitans dit is een drijvende plant. Zou ik deze ook onder water kunnen gebruiken en ergens aan vast kunnen maken?

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Vraagje!

Bericht door Fabian »

Van het mos kan je inderdaad een stukje afscheuren en dan vastbinden op het hout.
Het drijfplantje is echter alleen om te laten drijven. ;)

rudepea
0-200
0-200

Bericht door rudepea »

Kan iemand me helpen?
Ik zorg voor de vissen van mijn vriend die nu op vakantie is (goudvissen/sluierstaarten) ik ken er niet veel van....maar ze blijven naar adem happen, zelfs als ik nu opnieuw water heb ververst (70%)....hebben ook een filter.
Het water blijft troebel, zitten ook van die 'zwierplanten' in.
kan iemand me raad geven wat te doen?
Heb al een grote box klaarstaan met vers water.....misschien dat het andere water niet goed is?
kan ik deze zomaar overzetten?
Graag zsm raad!
thx

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

rudepea schreef:Kan iemand me helpen?
Ik zorg voor de vissen van mijn vriend die nu op vakantie is (goudvissen/sluierstaarten) ik ken er niet veel van....maar ze blijven naar adem happen, zelfs als ik nu opnieuw water heb ververst (70%)....hebben ook een filter.
Het water blijft troebel, zitten ook van die 'zwierplanten' in.
kan iemand me raad geven wat te doen?
Heb al een grote box klaarstaan met vers water.....misschien dat het andere water niet goed is?
kan ik deze zomaar overzetten?
Graag zsm raad!
thx
Je kunt hier beter zelf een topic over starten ipv je vraag te stellen in het topic van iemand anders met een volledig ander onderwerp :P Zo krijg je een gerichter antwoord en kunnen meer mensen je helpen.
Zet daar dan ook vooral veel informatie in zoals hoeveel vissen, bakmaat, temperatuur enz enz enz...Hoe meer informatie hoe beter wij je kunnen helpen.

Sjakie
400-600
400-600

Bericht door Sjakie »

Kan ook een visnetje (grofmazig) bij een hengelsportwinkel kopen/vragen.
Soms hebben ze wel eens een net over met een gat oid als je geluk hebt.

Hier kan je een stuk van af knippen....vullen met mos....en op steen of hout binden door met visdraad de uiteinden aan elkaar vast te 'naaien'.
Zo doe ik het altijd als ik grote stukken wil bedekken en te voorkomen dat ze loslaten.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !