Het ging zo goed....

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Re: Het ging zo goed....

Bericht door pepper »

Oke Stylz begrepen.
Ben jij het er ook met eens dat die beter voor mijn bak zijn dan de juwel daylight en de juwel extra daylight?
Ook nu met de reflectors eraf heb ik al een stuk minder licht in mijn bak. Het scheelt echt veel.
Zeggen jullie dat die Philips lampen beter (ook voor de alg) zijn of mooier licht geven dan twijfel ik geeneens.
Ik heb een paar dagen geleden allebei mijn flessen bio-co2 ververst, dus dubbele dosis nu, en een paar planten beginnen nu weer goed te groeien en qua co2 waarde zit ik net op de grens van wat nog mag. Vissen gedragen zich ook nog normaal. Ik raak er wel van overtuigd nu dat de alg ontstaan is door verkeerde waardes en hiermee bedoel ik teveel licht en te weinig co2.
Diepe wateren........geen vis!!!

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

pepper schreef:Oke Stylz begrepen.
Ben jij het er ook met eens dat die beter voor mijn bak zijn dan de juwel daylight en de juwel extra daylight?
Ook nu met de reflectors eraf heb ik al een stuk minder licht in mijn bak. Het scheelt echt veel.
Zeggen jullie dat die Philips lampen beter (ook voor de alg) zijn of mooier licht geven dan twijfel ik geeneens.
Ik heb een paar dagen geleden allebei mijn flessen bio-co2 ververst, dus dubbele dosis nu, en een paar planten beginnen nu weer goed te groeien en qua co2 waarde zit ik net op de grens van wat nog mag. Vissen gedragen zich ook nog normaal. Ik raak er wel van overtuigd nu dat de alg ontstaan is door verkeerde waardes en hiermee bedoel ik teveel licht en te weinig co2.
Te veel licht en te weinig CO2 en andere sporen eemeneten is 99% van de gevallen het probleem waarvan teveel licht en CO2 90% zjn denk ik.

Of de lampen echt beter zijn als de specials weet ik niet het is gewoon goed, ik ken de specials niet goed genoeg.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hé pep. Ziet er toch goed uit? Maar ik weet dat het van een afstand er mooier uit kan zien dan van dichtbij...Bij mijn begint het er van dichtbij gelukkig ook weer beter uit te zien. Bij jou binnenkort ook hoor :)

Ik heb zelf de 840 en 865 van philips. Erg mooie en natuurlijke kleur krijg je in je bak. 900 kan inderdaad ook maar de 800 is wat makkelijker te krijgen en er was nog een andere reden dat ik de 800 en niet de 900 serie genomen heb...Maar is alweer een poos geleden dus weet ik niet meer :?
Ik bestel ze hier:https://www.lampdirect.nl/philips-tl-d-super-80

Jammer dat ik je niet heb gezien! Ik ben vandaag ook nog ff langs geweest met man en zoonlief. Heb ik ook Fabian Esmee en Rick nog ff gezien :mrgreen:
Gister Fenna ook nog :)
Stylz, jou heb ik ook gemist!!

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik was er echt waar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: maar ik heb jou ook niet gezien hoor anders was ik naar je toe gekomen.

Ik heb eigenlijk alleen Kevin gezien en een hoop oude bekende :P

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Bericht door pepper »

Hoi Stylz en Catfish,
Ik zal van de week nog wel eens verder zoeken want ik merk wel dat een lengte van 1047mm of 104.5cm verre van doorsnee is.
Ik heb een zaterdag nog naar jullie gevraagd bij de tent van Aquafora maar helaas. Wel een leuk gesprek gehad met de mannen die erachter stonden.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ahhh...We waren er wel :P Volgende keer spreken we gewoon een tijd af bij de stand, vandaag ook met Fabian en Esmee gedaan ;)
https://www.lampdirect.nl/philips-tl-d- ... 5cm-master deze?
de 865 is idd wat lastiger...Heeft ook lang geduurd voor ze deze in mijn maat hadden. Combinatie 840/840 of 840/830 kan ook maar dan wordt het iets geler.. Of je moet gewoon een grotere bak nemen :P

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Bericht door pepper »

Jaja Catfish,
De 830 en 840 heb ik inderdaad gevonden.
De 865 of de 900 series nog niet.
Wat betreft een grotere bak, als ik dat aan mijn lieve vrouw voorstel is dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste bericht geweest. ;)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

pepper schreef:Jaja Catfish,
De 830 en 840 heb ik inderdaad gevonden.
De 865 of de 900 series nog niet.
Wat betreft een grotere bak, als ik dat aan mijn lieve vrouw voorstel is dit hoogstwaarschijnlijk mijn laatste bericht geweest. ;)
Hahahahahaha zo erg ja???
Ik weet hoe je je voelt pep...ik mag geen bettabakje van mijn man .. :P

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Bericht door pepper »

Hallo even een update,
Sinds ik 14 dagen geleden met de EI-methode ben begonnen en vorige week de reflectoren van mijn lampen heb gehaald (zachter licht nu) en 2 flessen bio- co2 tegelijk ververs nu (meer co2), gaan mijn planten ineens weer groeien.
Nu is het nog wachten dat mijn alg ook verdwijnt.
De philips lampen 865 of de 900 serie kan ik helaas niet in de lengte van 104,5 cm of 1047 mm vinden.
Ik zit dus te twijfelen of ik de 830 en 840 bestel omdat ik nu zonder die reflectoren al een stuk minder fel licht heb.
Blijft leuk he zo al dat uitvogelen van wat wel toevoegen/veranderen en wat niet.
En nu voor Catfish nog een foto van de maanvissen (3 van de 4 te zien)

Afbeelding

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

heb je een jewel bak want die hebben aparte maten.

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Bericht door pepper »

Ja dat klopt Stylz,
Juwel vision 260 dus moeten lampen zijn van
T5 en dan 104.5cm of 1047mm.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Dan zit je aan jewel lampen vast

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hè da's balen dat je geen andere lampen kunt gebruiken..
Al moet ik zeggen dat een vriendin van mij ook een juwel heeft (rekord 60) en daar doodleuk een Philips 840 in heeft zitten :? Maar da's wel T8..

Mooie maanvisjes Pep!! :D
Fijn dat de Ei begint aan te slaan. Ik vind je bak er mooi bij staan zo!

Onderwerp auteur
pepper
0-200
0-200

Bericht door pepper »

Hallo medeAquaforianen,

Hierbij weer even een update van deze kant.
De EI-methode heeft zijn werk goed gedaan!!!!!! (bedankt Stylz en Catfish)
Mijn planten groeien de bak weer uit, en morgen eerst maar eens een grote snoeibeurt uitvoeren.

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien is dit wel nodig.
Het enige waar ik nu mee zit is dat ik van de 8 corydoras panda er nog maar 3 over heb.
Mijn japonica garnalen zijn ook verdwenen en mijn 2 Indische modderkruipers zijn ook dood.
Hiervan weet ik de oorzaak nog niet, maar of mijn achterwand of mijn vuurstaartlabeo hebben er mee te maken.
Die smerige roodstaart (sorry Catfish) jaagt op mijn panda's, honinggoeramies iets minder, maar vooral ook op mijn 2 beaufortia levertii.
Ik heb alleen nog niet gezien dat hij ze bijt want dan gaat hij er direct uit.
Ik had ook 2 cardinaal met een gezwelletje, die heb ik er direct uitgehaald, maar dit heb ik dus niet bij de andere vissen gezien.
Wel ben ik nu met esha 2000 begonnen (preventief)
Hoop dat dit geen gevolgen heeft voor de EI-methode.
Zo zie je maar weer dat als het ene over is je weer ergens anders tegen aan loopt.
Ook dit zal ik weer onder controle krijgen en we blijven gewoon genieten!!!!!!!
Zover weer deze update en tot de volgende keer maar weer.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hey Pepper. Wat rot van je visjes zeg..
Mijn roodstaartige duivel jaagt ook achter vissen aan en dan mn mijn goerami dame, maar hij is nog nooit verantwoordelijk geweest voor een dode vis :? Hij heeft ook nog nooit gebeten. Ik heb zelf ook modderkruipers en daar kijkt hij niet eens naar..Maarja iedere vis is weer anders natuurlijk.
Ik heb wel ooit voedingsbolletjes voor de planten geplaatst waarna al mijn kuhli's doodgingen :( Zou het zo iets kunnen zijn? Omdat het vooral je bodembewoners betreft.
Ik denk wel dat de bak een stuk rustiger zou zijn zonder (bij jou ook denk ik) maar ik vind het nog steeds een geweldige vis....
Misschien toch een ziekte onder de leden? Omdat je al twee visjes had met een gezwel..? Zag je verder niets aan je overleden visjes? Wondjes oid?

Ik vind je bak er verder erg mooi bijstaan! Ik ben blij dat de EI goed aanslaat :)
Maar je nog een foto na de snoeibeurt??