gezocht holenbroeder voor 60x30x30 aquarium

Plaats reactie

Onderwerp auteur
kevinrijsmus
0-200
0-200

gezocht holenbroeder voor 60x30x30 aquarium

Bericht door kevinrijsmus »

hallo,

ik heb een aquarium van 60x30x30,
en ben opzoek naar een holenbroeder.. niet te groot natuurlijk!
iemand tips ?? :D

alvast bedankt !

sj90
0-200
0-200

Re: gezocht holenbroeder voor 60x30x30 aquarium

Bericht door sj90 »

Dat word misschien een beetje lastig. Enige wat ik kan bedenken is een pauwooggrondel, maar dat moet wel kunnen met de rest van het visbestand.

Wat voor vissen heb je nog meer in dit aquarium? Dakunnen we wat gerichtere tips geven ;)
Groet, Shanon

Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom. Dat doen mijn visjes namelijk ook!

Mijn 240 liter bakkie!

Onderwerp auteur
kevinrijsmus
0-200
0-200

sj90 schreef:Dat word misschien een beetje lastig. Enige wat ik kan bedenken is een pauwooggrondel, maar dat moet wel kunnen met de rest van het visbestand.

Wat voor vissen heb je nog meer in dit aquarium? Dakunnen we wat gerichtere tips geven ;)

dankjewel!
ik heb nog een mannelijke en vrouwelijke honinggourami erbij zitten !
en nog n 3x vrouw platty , 1x man platty.

ik heb ook nog n vraag over mijn honinggourami's..
ik had in de winkel gevraagd voor 1xman 1x vrouw, maar ze hadden me 2x man verkocht, dus ik heb vrijdag 1x man omgeruild voor 1x vrouw..
nu is mijn nieuwe vrouwtje n stuk groter en ouder als mijn mannetje.. is dit een probleem ?

alvast bedankt!

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Wat je honinggoerami's betreft, nee is niet echt een probleem (heb ik nooit problemen mee gehad). Zolang ze elkaar maar lief vinden ;)

Ik weet wel dat honinggoerami's houden van rust, en platy's zijn heel druk. Daarnaast heb je er ook om de haverklap jongen van, en met 3 vrouwen gaat dat best snel!

Misschien een idee om bij je goerami's wat rustigere vissen te gaan houden. Fantoomzalmen, tetra's ofzo (wel even kijken of ze passen in jouw formaat aquarium natuurlijk!). Kijk eens in de database op deze site, daar kun je makkelijk een bestand samenstellen :)
Groet, Shanon

Mijn 240 liter bakkie!

Onderwerp auteur
kevinrijsmus
0-200
0-200

sj90 schreef:Wat je honinggoerami's betreft, nee is niet echt een probleem (heb ik nooit problemen mee gehad). Zolang ze elkaar maar lief vinden ;)

Ik weet wel dat honinggoerami's houden van rust, en platy's zijn heel druk. Daarnaast heb je er ook om de haverklap jongen van, en met 3 vrouwen gaat dat best snel!

Misschien een idee om bij je goerami's wat rustigere vissen te gaan houden. Fantoomzalmen, tetra's ofzo (wel even kijken of ze passen in jouw formaat aquarium natuurlijk!). Kijk eens in de database op deze site, daar kun je makkelijk een bestand samenstellen :)

dankjewel!
vanaf welke leeftijd/grote gaat het mannetje mooi kleuren en planten ze zich voort ?
want nu zwemmen ze wel steets vaker samen maar zitten niet echt te paren ofzo :)

en over de platy's.. kan ik ze inruilen in de viswinkel of een extra klein aquarium erbij kopen ? wat kan ik het beste doen?

en welke vissoort zou ik dan nemen ? :D graag eentje die niet zoveel voortplant als de gup of platy maar eentje die zich een beetje uitbreid zodat de school/groepje groter word! :D

sj90
0-200
0-200

Bericht door sj90 »

Dat zou ik niet weten, wanneer goerami's geslachtsrijp zijn. Maar, het kan soms best een tijdje duren voordat ze een nestje krijgen. Ik heb 8 maanden een koppel gehad, waar ik pas 1 keer toen een nestje heb gezien.

Daarbij, er blijft waarschijnlijk niks over van de jongen. En je moet je ook afvragen of je dat wilt; vaak kun je ze nergens kwijt omdat er veel aanbod is.

Zoals ik zei, duik de database eens in. Wat ik mooi vind is misschien wel wat jij totaal niet mooi vind. Kies een aantal uit die je leuk vind, dan kunnen we je gericht advies geven over wat bij elkaar past en wat niet ;)

En wat je platy's betreft, niet elke winkel neemt vis in, en je krijgt er vaak niks voor terug. Als je zeker weet welke andere vis je wilt kun je ze hier misschien aanbieden, of verkopen via marktplaats? Dan maak je er iemand anders blij mee! Het zijn op zich wel gewilde visjes.
Een ander aquarium kopen kan natuurlijk ook, dat is aan jou. Maar voordat je die gied hebt opgestart ben je een maand verder; dus ik zou eerst kijken wat je wil voordat je vanalles gaat kopen ;)
Groet, Shanon

Mijn 240 liter bakkie!