Jewel rio 125 80/50/38
4x sherry barbeel
4x roodkopzalm
1x bijfstreepbarbeel
6x zwarte neon
2x kardinaal tetra
2x neontetra
4 rode fantoom
1x pantsermeerval
1x halfgestreepte modderkruiper
1x brokaatbarbeel en
1x keizer tetra
Deze vissen zaten bij het aquarium toen ik hem kreeg is dat een vol visbestand en wat kan ik er verder nog mee
Wat past hier nog bij?
Wat past hier nog bij?
Laatst gewijzigd door 1x125l op 30 nov 2014 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat past hier nog bij?
Je hebt eigenlijk alleen maar kleine clubjes scholenvissen in je bak die met meer soortgenoten gehouden moeten worden..
sherrybarbeel
vijfstreepbarbeel
zwarte neon
kardinaal tetra
neontetra
rode fantoom
pantsermeerval (corydora?)
Brokaatbarbeel
Zijn allemaal scholenvissen..
Wat je zou kunnen doen is de vis die je het mooist vindt behouden en uitbreiden naar een school van 10-15 stuks. Daar zou je dan nog een koppelvis oid bij kunnen doen.
De corydora's zou je dan ook kunnen uitbreiden naar zo'n 6-7. Dan heb je al een scholenvis en een bodemvis. Zijn er misschien mensen in jouw buurt of hier op het forum bij wie je de rest kwijt kunt? Iemand die bv al een school kardinalen heeft waar er nog wel 3 bijpassen? Veel winkels willen ook nog wel eens vissen aannemen al dan niet tegen een vergoeding of een andere vissoort.
De roodkopzalm is eigenlijk niet geschikt voor je bak, deze leven graag in een grote groep en zijn actieve zwemmers dus hebben ze graag een bak vanaf 120 cm lang..
Je modderkruiper (Pangio Kuhli?) Zou je kunnen houden al vind deze, ondanks dat het geen scholenvis is, het wel leuker in een groepje van ongeveer 4-5
Ik zou kijken welke vis je wilt houden en je hier over inlezen of het wel geschikt is voor jouw bak en voor jou (je moet van drukke zwemmers zoals barbelen houden plus dat het vinnenbijters kunnen zijn..)
Maar zoals je visbestand nu is zou ik er eigenlijk niets bijzetten..
sherrybarbeel
vijfstreepbarbeel
zwarte neon
kardinaal tetra
neontetra
rode fantoom
pantsermeerval (corydora?)
Brokaatbarbeel
Zijn allemaal scholenvissen..
Wat je zou kunnen doen is de vis die je het mooist vindt behouden en uitbreiden naar een school van 10-15 stuks. Daar zou je dan nog een koppelvis oid bij kunnen doen.
De corydora's zou je dan ook kunnen uitbreiden naar zo'n 6-7. Dan heb je al een scholenvis en een bodemvis. Zijn er misschien mensen in jouw buurt of hier op het forum bij wie je de rest kwijt kunt? Iemand die bv al een school kardinalen heeft waar er nog wel 3 bijpassen? Veel winkels willen ook nog wel eens vissen aannemen al dan niet tegen een vergoeding of een andere vissoort.
De roodkopzalm is eigenlijk niet geschikt voor je bak, deze leven graag in een grote groep en zijn actieve zwemmers dus hebben ze graag een bak vanaf 120 cm lang..
Je modderkruiper (Pangio Kuhli?) Zou je kunnen houden al vind deze, ondanks dat het geen scholenvis is, het wel leuker in een groepje van ongeveer 4-5
Ik zou kijken welke vis je wilt houden en je hier over inlezen of het wel geschikt is voor jouw bak en voor jou (je moet van drukke zwemmers zoals barbelen houden plus dat het vinnenbijters kunnen zijn..)
Maar zoals je visbestand nu is zou ik er eigenlijk niets bijzetten..
Tnx voor je reactie
ja vond het wel een rare samenstelling maar heb m zo gekregen
ga er zeker aan sleutelen
hij staat net een week verhuist dus vind het het beste nog even te wachten
Die pantser meerval moet ik nog ff uitzoeken dat is zo'n grote zwarte algeneter die zig altijd op de achtergrond houd met dikke snorharen (echt een monster) ancistrus ranunculus dagt ik
En hoe bereken je hoeveel vis je kan hebben in een bak want kom daar zo veel verschillende berekeningen voor tegen
ja vond het wel een rare samenstelling maar heb m zo gekregen
ga er zeker aan sleutelen
hij staat net een week verhuist dus vind het het beste nog even te wachten
Die pantser meerval moet ik nog ff uitzoeken dat is zo'n grote zwarte algeneter die zig altijd op de achtergrond houd met dikke snorharen (echt een monster) ancistrus ranunculus dagt ik
En hoe bereken je hoeveel vis je kan hebben in een bak want kom daar zo veel verschillende berekeningen voor tegen
ik kan catfish alleen maar gelijk geven. ik zou idd ook minder soorten maar evt grotere schooltjes houden. het zal mooier en rustiger ogen en je vissen zullen zich ook beter voelen
grtz
domi®
grtz
domi®
Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik geen berekeningen gebruik..Ik kijk altijd naar het temperament van de visjes. Het advies wat gegeven wordt qua bakmaat neem ik ook in acht al klopt dit niet altijd.. Hoeveel ik er dan moet nemen hangt ook af van hoe groot ze worden en of het actieve of rustige vissen zijn. En of ze een territorium inrichten ja of nee..(een beetje ervaring die ik heb opgedaan helpt ook wel mee
) En ik vraag het bij twijfel ook gewoon aan mijn forumgenoten hoor 
Als het inderdaad een ancistrus is kun je je het beter bij één houden. Ze kunnen flink groot en territoriaal worden. Zo te horen heb jij een man. Deze ontwikkelen een 'gewei' als ze volwassen worden.
Eventueel kun je dan je modderkruipers uitbreiden tot een stuk of 5-6
Als het inderdaad een ancistrus is kun je je het beter bij één houden. Ze kunnen flink groot en territoriaal worden. Zo te horen heb jij een man. Deze ontwikkelen een 'gewei' als ze volwassen worden.
Eventueel kun je dan je modderkruipers uitbreiden tot een stuk of 5-6
Aquarium houden doe je mn met je ogen en je verstand dus als alle berekeningen aantonen dat het gaat maar het gaat niet doe je het niet, als je bak het aankan door bv jou inrichting en samenstelling kunnen er evt wel visjes bij die volgens de berekening niet kunnen.
Voor de rest ja mvr Katvis heeft alles al gezegd
Voor de rest ja mvr Katvis heeft alles al gezegd
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
MiauwVoor de rest ja mvr Katvis heeft alles al gezegd
Ik ga die bijnaam niet meer kwijtraken ofwel....
Tanks voor de reacties en voor nuttige info ook
Ben al aan het uitzoeken welke soorten er verhuizen gaan
Sowieso de vijfstreepbarbeel en de roodkopzalmen
Als iemand interesse heeft mag dat ook tis wel in den haag
Groetjes Hendrik
Ben al aan het uitzoeken welke soorten er verhuizen gaan
Sowieso de vijfstreepbarbeel en de roodkopzalmen
Als iemand interesse heeft mag dat ook tis wel in den haag
Groetjes Hendrik
Wat denk je zelfCatfish schreef:MiauwVoor de rest ja mvr Katvis heeft alles al gezegd![]()
Ik ga die bijnaam niet meer kwijtraken ofwel....
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
'berekeningen' en 'formules' ivm hoeveelheid vis er liter in een bak zijn een richtlijn, heel relatief dus. dit alles hangt af van hoeveel planten je hebt, je filterinstallatie, waterverversingen, enz. ook is 1 cm chiclide geen 1 cm van één of ander dwergvisje (qua vervuiling). beetje gezond verstand en je ogen gebruiken zou ik zeggen
grtz
domi®
grtz
domi®