Help, weet iemand wat voor ziekte dit is? mijn nieuwe discus van het vivarium hebben beide ineens deze stippen of schimmel? ik twijfel of het witte stip is..
Wat ik aan de vis zie zijn ontzettend veel puntjes op de vis. Ze lijken wit maar zouden ook best donkerder kunnen zijn. Dus gezien de puntjes zou het stip of eventueel fluweelziekte kunnen zijn.
Het zijn overigens wel erg veel puntjes al. Dus waarschijnlijk zat ie al ziek in het zakje.
ja ik had al discussen, en de nacht zijn ze doorgekomen, maar ik zie de stippen ook op andere vissen ik maak de kuur sowieso af en de temperatuur staat nog steeds omhoog. ik hoop t beste er maar van
Discussen bij discussen zetten zonder enige Q periode. Dat is bijna gewoon vragen om problemen.
Je zit met verschillende bacteriën en samen voegen kan een botsing veroorzaken.
Heb je een scherpe en duidelijke foto van de vissen.
Helaas is 1 discus overleden, de andere discus heeft nog wel wat stippen, maar wel al minder de andere vissen kan ik eigenlijk niets meer op zien. Heb vandaag voor de zekerheid nog wel het middel gehaald wat jullie aanraadde en nog een paar andere middelen tegen verschillende ziektes. Dan heb ik t in ieder geval in huis
het gaat nu wel de goede kant op zie vrijwel geen stippen meer op een paar na. vrijwel alle vissen zijn nu stiploos gelukkig. Verwacht dat morgen helemaal niets meer te zien gezien het verloop van de afgelopen dagen