Ik zit met een probleem,
Ik heb vorige week zaterdag een Dennerle bio Co2 120 starterskit aangeschaft voor 39,75,-.
Nu zit ik met het volgende.
Er is geen enkel teken van de Co2 in mijn bak.
De bijgeleverde mini-flipper zou moeten zijn voorzien van talloze bellen die er doorheen zouden moeten glijden...
Helemaal niks te zien... ook in de bellenteller zitten maar enkele Co2 aangevende plekjes op de randen.
Nu heb ik het gevoel dat er iets niet klopt
Naar mijn idee is er te weinig Co2... ik heb zo'n bijgeleverde fles bio Co2 waar ik alleen maar een pilletje en water in hoefde te doen.
In de gebruiksaanwijzing stond dat na 24-48 de Co2 productie zou beginnen en dat de bellenteller een inlooptijd heeft van circa 2 dagen...
na 2 dagen was er nog niets te zien...
er zat toen wel een knikje in het slangetje van de fles Co2 naar de bellenteller, daarom heb ik hem toen helemaal losgehaald en het geknikte slangetje vervangen.
Zou hierdoor de Co2 productie zo gestaag lopen???
Mijn oplossing zou zijn, de bellenteller ontkoppelen zodat de Co2 die in de fles ontstaat rechtstreeks door gaat naar de mini-flipper in mijn aquarium.
Dan hoeft het ook niet door die stomme bellenteller (die het naar mijn idee helemaal verpest).
Is dit verantwoord?
Of heeft de bellenteller wel degelijk een functie
Ik bedoel, de bellen zie ik ook wel door de mini-flipper gaan, dus daaruit kan ik ook wel het aantal bellen per minuut berekenen.
Ik hoor het graag!