op vakantie en dan????

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
lydia
0-200
0-200

op vakantie en dan????

Bericht door lydia »

Wij gaan in de zomer altijd graag 2 weken op vakantie. Nu heb ik gehoord dat er speciale voedingstabletten zijn die geleidelijk aan de voedingsstoffen afgeven. Werkt dit??? En zou graag een L018 in ons aquarium willen maar heb begrepen dat deze savonds bijgevoerd moet worden met tabletjes, hoe gaat dat dan als je op vakantie gaat. Wat doen jullie als je op vakantie gaat????

AlfredAquarium
0-200
0-200

Re: op vakantie en dan????

Bericht door AlfredAquarium »

ik vraag altijd andere mensen even te voeren, je kan wel met voederautomaten werken, maar het is toch fijn een beetje 'sociale controle' te hebben zegmaar..

Kreek
1000+
1000+

Bericht door Kreek »

Dat doe ik ook. Het voer heb ik dan per dag in zo'n pillenbakje. Vooral handig als je meerdere soorten vissen moet laten voeren.

Ronald V
1000+
1000+

Bericht door Ronald V »

Ik zomers meestal 3 weken weg en gooi dan zo'n vakantietablet in de bak en dat werkt prima, nog nooit geen uitvallers gehad.
In die 3 weken wordt dan mijn water 1x gewisseld door vrienden en diegene die de post binnen legt, kijkt of al pompen nog draaien.
Gezelschap
Garnalen

M.v.g. Ronald en Pum

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Ik ben vaker een weekje of meer weg omdat ik op kamers zit. Er draait een voederautomaat wat ook goed werkt. Is wel maar 1 soort voedsel.
Hallo Afbeelding

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Denk zelf dat voerautomaat of iemand die langs komt het beste werkt. Over zo'n voederblok heb ik namelijk ook al slechte verhalen gehoord.

Daarnaast, vissen hebben niet perse elke dag voedsel nodig. Dus als iemand maar bijvoorbeeld 2 keer per week langs kan komen is dat geen ramp.

Coco86
0-200
0-200

Bericht door Coco86 »

Bij mij komt iemand om de dag voor de vissen. Het voer staat afgemeten in bakjes klaar. Water verversen doe ik voor vertrek en na terugkomst. Tot nu toe gaat dit prima.

Ronald V
1000+
1000+

Bericht door Ronald V »

Rickpad schreef:Over zo'n voederblok heb ik namelijk ook al slechte verhalen gehoord
De goeie verhalen hoor je meestal niet :P , maar ik ben wel benieuwd naar die slechte verhalen. Dus als je die wilt delen, graag.

Aan alle manieren is wel iets:
Iemand die langskomt en er teveel voedsel in gooit, ook al heb je afgepaste porties klaar staan en zo een visje dat niet eet toch van eten wilt voorzien (Is bij een kennis gebeurt, waar ik samen mee op vakantie was.).
De baterijen die leeg zijn van het voedermachientje of een ander defect en hij blijft steken met de opening boven de bak. Dat laatste is recent bij ons op het werk gebeurt en voor mij zeker een reden om nooit een voedermachientje te gaan gebruiken.

De veiligste manier is een ervaren aquariaan in de kennissen kring te hebben, die je visjes gaat onderhouden terwijl jij lekker op vakantie bent.
Gezelschap
Garnalen

M.v.g. Ronald en Pum

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Mijn kinderen zijn getraind in het bij houden van het aquarium, aangezien ze toch nooit met die ouwe mee willen een goede deal :mrgreen:
Kan ik lekker lang weg blijven :P
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ronald V schreef:
Rickpad schreef:Over zo'n voederblok heb ik namelijk ook al slechte verhalen gehoord
De goeie verhalen hoor je meestal niet :P , maar ik ben wel benieuwd naar die slechte verhalen. Dus als je die wilt delen, graag.

Aan alle manieren is wel iets:
Iemand die langskomt en er teveel voedsel in gooit, ook al heb je afgepaste porties klaar staan en zo een visje dat niet eet toch van eten wilt voorzien (Is bij een kennis gebeurt, waar ik samen mee op vakantie was.).
De baterijen die leeg zijn van het voedermachientje of een ander defect en hij blijft steken met de opening boven de bak. Dat laatste is recent bij ons op het werk gebeurt en voor mij zeker een reden om nooit een voedermachientje te gaan gebruiken.

De veiligste manier is een ervaren aquariaan in de kennissen kring te hebben, die je visjes gaat onderhouden terwijl jij lekker op vakantie bent.
Helemaal mee eens elke methode heeft zn nadelen. Bij die voerblok ken ik iemand bij wie het aquarium daardoor zo vervuild is geraakt dat alle vissen dr aan zijn gestorven.
Maar zoals je zelf al aangaf op vakantie gaan heeft gewoon z'n risico's. Meestal gaat het wel goed maar je zult maar net pech hebben.

Overigens, mocht je heel kort op vakantie gaan (max 2 week) zou je, indien je vissen goed gezond zijn en je van te voren ze net even wat extra voer hebt gegeven, ze gewoon 2 week niet kunnen voeren.
Ik ga t zelf alleen niet uitproberen O:)