Hoi iedereen,
De vriendin van Rick hier.
Ik heb een ontzettend leuk killivisje op het oog,
Nu kan ik alleen niet vinden of deze in een koppel moet worden gehouden of ook in een groepje mag?
Heeft iemand ervaring met dit leuke visje?
Groetjes Brenda
P. Annulatus op het oog!
Re: P. Annulatus op het oog!
P. annulatus kan gewoon in een groepje worden gehouden. Denk dat een koppel geen goed idee is want dan kan het mannetje zijn aandacht niet over meerdere vrouwtjes verdelen waardoor het vrouwtje sneller dood zal gaan.
Ik heb een groepje van 6 op het oog, dat is wel voldoende toch?
Benieuwd hoe de visjes het gaan doen!
Bedankt voor het antwoord!
Benieuwd hoe de visjes het gaan doen!
Bedankt voor het antwoord!
Is een leuk visje, zelfs 6 is wat weinig voor de verdeling is een stuk of 10 beter.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Ligt natuurlijk ook een beetje aan de grootte van het aquarium.
Bij een groot aquarium kan je er beter meer nemen anders vind je ze nauwelijks terug. Maar bij een kleinere zou ik persoonlijk ook voor 10 gaan.
Bij een groot aquarium kan je er beter meer nemen anders vind je ze nauwelijks terug. Maar bij een kleinere zou ik persoonlijk ook voor 10 gaan.
-
emeraldking
- 400-600

't Is zekers een leuk visje die zich voornamelijk aan het wateroppervlak ophoudt. Zolang je ze maar in een groepje houdt is er feitelijk niets aan de hand. IK heb ze zelf in de poel van mijn paludarium zitten. Daar komen ze helemaal tot hun recht. Het valt overigens wel mee wat het gedrag van het mannetje jegens een vrouwtje betreft. Dit soort killivissen zijn minder hyper als de aphyosemionsoorten.
Devoted aquarist ever since early 1970's...
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author
heb wel begrepen dat er wat planten op je opervlak moet liggen en dat je vrij stilstand water moet hebben ? alleen dat heb ik dus niet ik heb een wave pump er laatst bij gehangen is dit erg ?
en een ph van 6.0 - 6.5 de mijne is 7,5 wat ik maar niet lager krijg -_-*
en een ph van 6.0 - 6.5 de mijne is 7,5 wat ik maar niet lager krijg -_-*
-
emeraldking
- 400-600

Op zich niet per direct nodig om drijfplantjes erbij te hebben. Ze doen het ook prima zonder. Maar ze appreciëren drijfplantjes wel want dan kunnen ze er in schuilen wat ze graag doen.
Ja, het klopt! Ze zijn liefhebbers van vrij rustig water.
Probeer anders wat gedroogde amandelblad, beukenblad, kastanjeblad of eikenblad in het water te stoppen. Ook turf doet wonderen. Nadeel van dit alles is dat het water wat kleur krijgt.
Ja, het klopt! Ze zijn liefhebbers van vrij rustig water.
Probeer anders wat gedroogde amandelblad, beukenblad, kastanjeblad of eikenblad in het water te stoppen. Ook turf doet wonderen. Nadeel van dit alles is dat het water wat kleur krijgt.
hmm okee.. heb jij ze zelf ook ?
en wat te doen met mijn stroming ? ik heb de visjes nog niet maar ze zijn al wel besteld namelijk !
en wat te doen met mijn stroming ? ik heb de visjes nog niet maar ze zijn al wel besteld namelijk !
-
emeraldking
- 400-600

Ik heb ze idd ook. Dat heb ik ook reeds eerder vermeld hierzo. Heb ze in m'n paludarium zitten.
Je zou de terugheveling in een bepaalde richting kunnen zetten waardoor er een stuk van het wateroppervlak wat rustiger wordt. De ringbandsnoekjes (zoals ze in het nederlands heten) zoeken vanzelf het rustige stuk wateroppervlak op.
Je zou de terugheveling in een bepaalde richting kunnen zetten waardoor er een stuk van het wateroppervlak wat rustiger wordt. De ringbandsnoekjes (zoals ze in het nederlands heten) zoeken vanzelf het rustige stuk wateroppervlak op.
sorry even over het hoofd gezien..
maar dan ga ik maar kijken hoe ze erop gaan reageren
ben erg benieuwd
maar dan ga ik maar kijken hoe ze erop gaan reageren
ben erg benieuwd