vissen kopen op de vivarium
vissen kopen op de vivarium
Over 3 weken is de vivarium in Nieuwegein. Nu zat ik te denken om daar een school regenboogvissen aan te schaffen. Is dit aan te raden? En zo ja, bij welke standhouders? Of welke juist niet. Of waarom helemaal niet.
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.
Re: vissen kopen op de vivarium
Persoonlijk zou ik ze liever bij een winkel halen. Die vissen zitten daar al de hele dag in een zakje terwijl er allemaal mensen omheen lopen en regelmatig de zakjes optillen om te kunnen zien wat er nu eigenlijk in zit. Dit levert zeer veel stress op wat je ook her en der goed kan zien door de dooie vissen of vissen die niet meer normaal rond zwemmen.
De kans dat ze het niet overleven is een stuk groter dan als je ze koopt in de winkel zelf.
De kans dat ze het niet overleven is een stuk groter dan als je ze koopt in de winkel zelf.
-
Gummiebeer
- 0-200

Ik heb tijdens het aquavaria een 3tal Sphaerichthys osphromenoides aangeschaft. Ze zagen er beter uit dan in een willekeurige winkel en er zat een catappablad in. Ze hebben zeker 16 uur in dat zakje gezeten. Ondanks dat het een heel gevoelig visje is zwemmen ze alle drie nog kerngezond in de bak.
Persoonlijk schaf ik liever vissen aan op een beurs dan in een winkel, en dan het liefst van een hobbykweker. Want een hobbykweker heeft ook niks aan dode vis dus ik denk dat een hobbykweker er nog wat secuurder mee om zou gaan.
Persoonlijk schaf ik liever vissen aan op een beurs dan in een winkel, en dan het liefst van een hobbykweker. Want een hobbykweker heeft ook niks aan dode vis dus ik denk dat een hobbykweker er nog wat secuurder mee om zou gaan.
Ciano emotions 80: gezeldschapsbakje
Als ik iets leuks zie neem ik het ook rustig mee, vaak zijn kwekers idd heel netjes met hun dieren en soms krijg je op een beurs iets te pakken wat je nooit in de winkel ziet 
Bij mij gaat er een tempex doos mee als ik met de auto naar een beurs ga.
Bij mij gaat er een tempex doos mee als ik met de auto naar een beurs ga.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bedankt stylz en gummybeer
Als ik vandaag een vraag stel, wil ik vandaag antwoord. En niet morgen, anders had ik het wel morgen gevraagd.
arme rick 
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
-
emeraldking
- 400-600

Vissen kopen via beurzen kan mee- danwel tegenvallen. Voor al de verhalen voorafgaand aan mijn reactie valt in positieve zin wel wat voor te zeggen hoor. Bij een meerdaags evenement zoals het Vivarium heb je standhouders met levende have die bijv. de vissen 2 dagen in de zakken laten. Dan is dag 2 een beetje kielekiele of de vissen er nog fijn bij zwemmen. Dan is de koop op dag 1 gunstiger. Ik zal er zelf ook 2 dagen gaan staan maar zal de niet verkochte vissen op zaterdagavond weer huiswaarts nemen en komen er de zondag verse vissen mee naar de beurs. Mocht ik in de buurt verblijven (dus niet huiswaarts) dan neem ik automatisch een grote vat aan gerijpt water mee en ververs het water in de avond.
Doorgaans kunnen de vissen echt wel lang in zo'n zak verblijven mits het zuurstofgebeuren maar fatsoenlijk is. Op een beurs die zakken laten liggen voor een paar dagen is echter een ander verhaal. Het vele oppakken en de warmte in de zaal doet het merendeel aan vissen wat gaan stressen. Het is overigens ook een stelregel van zo'n beetje elke organisatie van een dergelijk evenement om het oppakken van de dieren tot een minimum te beperken. Hetgeen in de praktijk haast onmogelijk is.
In het algemeen heb ik overigens ook meer vertrouwen in een hobbykweker die er staat dan een grote jongen met veel vissen op tafel die hoofdzakelijk geld ziet...
Doorgaans kunnen de vissen echt wel lang in zo'n zak verblijven mits het zuurstofgebeuren maar fatsoenlijk is. Op een beurs die zakken laten liggen voor een paar dagen is echter een ander verhaal. Het vele oppakken en de warmte in de zaal doet het merendeel aan vissen wat gaan stressen. Het is overigens ook een stelregel van zo'n beetje elke organisatie van een dergelijk evenement om het oppakken van de dieren tot een minimum te beperken. Hetgeen in de praktijk haast onmogelijk is.
In het algemeen heb ik overigens ook meer vertrouwen in een hobbykweker die er staat dan een grote jongen met veel vissen op tafel die hoofdzakelijk geld ziet...
Devoted aquarist ever since early 1970's...
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author
Specialized in livebearers...
Breeder of rare livebearers...
Exhibitor, breeder & author