Ik heb een zieke vis, wat te doen?

Onderwerp auteur
merrypip
0-200
0-200

Re: Ik heb een zieke vis, wat te doen?

Bericht door merrypip »

Bedankt voor je reactie...

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hey Merrypip (Lord of the rings fan toevallig?)

Hoe is het nu met je visjes?
Heb je ondertussen al iets gedaan om de leefomgeving van je vissen te verbeteren?
Dit zal ze namelijk helpen sneller te herstellen.
Wat stylz al zei, een goed filter is onmisbaar. Dit geld voor alle aquaria, maar al helemaal bij goudvisjes :)
Goudvissen kunnen makkelijk 30 cm groot worden als ze goed worden gehouden. Je kunt je voorstellen dat jouw bakje dus eigenlijk echt te klein is...
Nu kon je dit natuurlijk niet weten omdat je ze hebt overgenomen. Maar lees je even goed in op het internet. Misschien kun je je wat meer in de hobby verdiepen waardoor je je vissen echt het beste geeft en, ook leuk, kun je je bak hier showen ;)
Ik vind het in ieder geval al een grote plus dat je je hebt aangemeld hier. Niet iedereen heeft dat voor zijn (goud) visje over. :tums:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

bedankt voor de steun Catfish :) ik begon me al helemaal schuldig te voelen dat ik mn collega lord of the rings fan te veel aan het pushen was, ik bedoel het echt goed :lol:

Maar soms komt het drammerig over terwijl ik alleen maar wil helpen de vissen een goed leven te geven.

Sommige dingen zijn een kwestie van smaak dan geef je je mening van ik vind een scheepswrak niet zo leuk, maar dit gaat meer over welzijn van dieren.
Ik hoop dat het opgepikt wordt, maar kreeg niet de indruk van de reactie dat er echt stappen gezet gingen worden .....
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Je hoeft je niet schuldig te voelen stylz, je hebt volkomen gelijk.
Merrypip, Ik hoop niet dat je ons een stel zeurpieten vindt van het zoveelste forum. Ik verzeker je dat dit forum anders is dan vele anderen waar mensen inderdaad vaak worden afgebrand omdat ze het even niet zo doen zoals dat zij het doen.
Wij willen je helpen je vissen een zo goed mogelijk leven te geven en soms moet je dan een beetje kritiek geven :P
Maar aan de andere kant moet je ook een beetje kritiek leren ontvangen. En dat is soms moeilijk, ik heb er ook wel eens moeite mee :roll: