visbestand hulp nodig voor 80cm

Onderwerp auteur
alex30
0-200
0-200

visbestand hulp nodig voor 80cm

Bericht door alex30 »

Ik wou bij deze graag mijn visbestand voorleggen en kijken hoe jullie hierover denken of het niet goed is graag nieuwe suggesties en voor welke soort.

Zou wel graag de colisa lalia willen behouden omdat dit mijn hoofvis is wat ik in gedachten had en ik vind ze er erg mooi uitzien.

dus een hele andere samenstelling mag ook.

Gasteropelecus Levis
Colisa lalia
Pseudomugil gertrudae
Tateurndina ocellicauda of/en Corydoras

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: visbestand hulp nodig voor 80cm

Bericht door Linda »

Op zich een leuk bestand.
Pauwoogjes heb ik ook, zijn erg leuk.
Colisa lalia kán wat agressief zijn maar hoeft niet. Maar dat geld voor wel meer soorten..

In jouw 80 cm bakje zou ik ongeveer doen:

Gasteropelecus Levis x8-10
Colisa lalia 1x koppel
Pseudomugil gertrudae (sja weet je dit zeker? Het is niet echt een makkelijk visje en ik weet niet hoe vergevorderd jouw kennis is...Deze vissen kun je het beste houden in een speciaal aquarium. Je zou ook kunnen gaan voor bv de Trigonistigma hengeli of Espei en dan een stuk of 15. Erg mooie scholenvissen en super makkelijk/sterk. Ze lijken trouwens sterkt op elkaar. In de winkel worden ze nog wel eens onder de verkeerde namen verkocht..)
Tateurndina ocellicauda of/en Corydoras (Ik zou ze niet allebei houden..Cory's zijn meer echte bodemvisjes terwijl pauwogen ook door de rest van de bak zwemmen hoewel meestal onderin. Ik denk dat je bak te vol wordt als je ze beide gaat houden. Maar apart kan prima. Dan 3-4 pauwogen (1 man 2-3 vrouwen) of 7-8 Cory's van een redelijk kleine soort.

Onderwerp auteur
alex30
0-200
0-200

Bericht door alex30 »

Kijk met deze aantallen komen we al weer een hele stuk verder.

De espei is niet echt het visje wat ik persoonlijk zo mooi vindt heb ze ook in het begin ook al gehad zat meer te denken aan.
Celestichthys margaritatus

En zal er nog een goeie algeneter bij in kunnen?

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Celestichthys margaritatus zou ook kunnen hoor, ik doe alleen maar suggesties ;)
Met algeneter bedoel je dat een meervalsoort of een échte algeneter? Want die zijn er niet veel. Dan kom je op bv een groepje otocinclussen. Nadeel aan die visjes is dat ze grotere vissen wel eens aan willen zien voor bladeren en er aan gaan hangen....Of als je last hebt van alg misschien japonica garnalen?

Onderwerp auteur
alex30
0-200
0-200

Bericht door alex30 »

ik zit nog te twijfelen of de Gasteropelecus Levis wel samen met de Colisa lalia gaan combineren omdat de G. Levis toch ook door de territorium van de Colisa Lalia zwemmen en dan bedoel ik voornamelijk of ze een schuimnest maken.

dus wie suggesties heeft om 1 van de beiden te vervangen hou ik mij aanbevolen. Liefst geen guppen of Tetra's zijn niet echt mijn visjes wat ik mooi vind.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik heb vroeger ook bijlzampjes gehouden met goerami's. Ging prima hoor :)

Onderwerp auteur
alex30
0-200
0-200

Bericht door alex30 »

Goed dat er toch nog mensen met kennis hier zijn op het forum.

Is namelijk al weer een hele poos geleden dat ik een aquarium heb gehad dus vandaar dat ik het hier vroeg maar gelukkig wordt ik uitgbreid geholpen door Catfish waarvoor ik je ook heel dankbaar ben. :lol:

dan houden we deze visbestand gewoon aan ;)

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Heel graag gedaan hoor :)
Ben benieuwd naar het resultaat straks!

Wat wordt nu uiteindelijk je visbestand? En wanneer kunnen we de foto's tegemoet zien? ;)

Onderwerp auteur
alex30
0-200
0-200

Bericht door alex30 »

Mijn aquarium is momenteel nog aan het indraaien sinds nu 1 weekje ik laat hem even goed indraaien dus nog 3 weekjes nu. En dan zouden de eerste foto's komen van de nieuwe bewoners.

Mijn visbestand zou er dan als volgt uizien:

Gasteropelecus Levis x8-10
Colisa lalia 1x koppel
Celestichthys margaritatus x10
Tateurndina ocellicauda 1x mannetje 3x vrouwtjes
Japonica garnalen x20

Denk dan dat die dan wel mooi volledig bezet is zoniet hou ik me altijd aanbevolen voor tips. :lol:

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Ik denk dat dan je bak inderdaad mooi bevolkt is :)
Ik wacht rustig af, misschien heb je al wat foto's van hoe je bak erbij staat nu?
Je zou een aparte topic kunnen aanmaken waarin je je bak omschrijft en zo nu en dan eens foto's op plaatst.

Kreek
1000+
1000+

Bericht door Kreek »

Mooi bestandje hoor! Maar eh 20 Japonica garnalen? Het worden toch vrij grote jongens en tien houden je bak ook gemakkelijk algvrij. Verder zijn ze wel heel leuk. Ik ben benieuwd naar je foto's straks!

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Kreek schreef:Mooi bestandje hoor! Maar eh 20 Japonica garnalen? Het worden toch vrij grote jongens en tien houden je bak ook gemakkelijk algvrij. Verder zijn ze wel heel leuk. Ik ben benieuwd naar je foto's straks!
Hahaha Een vriendin van mij vindt ze eng :P
Ik vind ze schattig..
10 is misschien ook wel genoeg inderdaad..En misschien krijg je vanzelf een keer kleintjes erbij ;)

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Denk dat je niet snel aan kleintjes moet denken. Japonica garnalen kweken alleen in brak water als ik het goed heb.
Hallo Afbeelding

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Esmee schreef:Denk dat je niet snel aan kleintjes moet denken. Japonica garnalen kweken alleen in brak water als ik het goed heb.
Oh hihihi nee dan hoef je er inderdaad niet op gaan zitten wachten :P

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Catfish schreef:Op zich een leuk bestand.

Pseudomugil gertrudae (sja weet je dit zeker? Het is niet echt een makkelijk visje en ik weet niet hoe vergevorderd jouw kennis is...Deze vissen kun je het beste houden in een speciaal aquarium.
Het valt heel erg mee hoe moeilijk deze vissen zijn, sterker nog ze zijn zelfs erg makkelijk. Een speciaal aquarium heb je daar dan ook niet echt voor nodig.

Waar je wel rekening mee moet houden is hun geringe lengte waardoor medebewoners snel te groot worden en hen gaan aanzien voor voer. Het grootste punt is echter hun geringe levensduur. De meesten worden niet ouder dan een jaar hoewel er uitzonderingen zijn die 3 jaar halen. Het blijven seizoensvissen.
Ben om die laatste reden er uiteindelijk ook mee gestopt.

Ook nog even een opmerking over de japonica's. De "echte" japonica's worden idd vrij groot en de jongen blijven alleen leven als ze je de larvjes meteen in brak water stopt.
Je hebt echter ook zogenaamde mini japonica's, deze lijken vrij veel op de normale japonica's alleen blijven ze iets kleiner en kweken dezen wel in zoetwater. Ze zouden als het goed is zelfs sneller moeten kweken dan vuurtjes.