Tunze Nanostream 6015
Tunze Nanostream 6015
Heeft iemand ervaring met een wave pump?
Ik hebben weinig stroming in mn bak dus wil een Tunze Nanostream 6015
Maar is dit niet gevaarlijk voor mn kleinere vissen?
Ik hebben weinig stroming in mn bak dus wil een Tunze Nanostream 6015
Maar is dit niet gevaarlijk voor mn kleinere vissen?
-
AquaMartin
- 400-600

Re: Tunze Nanostream 6015
Deze vraag ga ik even volgen
zit met een soortelijke vraag
Ik geloof dat RonaldV er een heeft maar ik weet niet welke..
kijk hier maar eens na http://www.youtube.com/watch?v=PH-KnQlXjco volgens mijn is het erg safe ook voor je kleine visjes.. 
Het word zeker veel voor zee aquaria gebruikt,
Word het ook degelijk voor tropisch gebruikt?
Word het ook degelijk voor tropisch gebruikt?
ik gebruik hem op tropisch, maar ken ze ook uit mn zeewatertijd 
in zoet beginnen we net te leren dat stroming belangrijk is
in zoet beginnen we net te leren dat stroming belangrijk is
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
no_mans_land
- 0-200

deze pompen hebben normaal zelfs een opstart beveiliging... als je ze stroom geeft, draaien ze 1keer zachtjes rond om vissen die er in gezwommen zouden zijn uit te jagen...
ik heb de 6055 en de 2x 6125 gehad (goed voor een kleine 29.500L in een 450L bak... ) regelbaar... leuk hoor... kun je een golfslag maken of een storm in je bak , met maancyclus... (wel zeewater... )
ps, op de film staan ze met de opening groot open... normaal zit er een korfje bij met mazen van 0.5cm²...
ik heb de 6055 en de 2x 6125 gehad (goed voor een kleine 29.500L in een 450L bak... ) regelbaar... leuk hoor... kun je een golfslag maken of een storm in je bak , met maancyclus... (wel zeewater... )
ps, op de film staan ze met de opening groot open... normaal zit er een korfje bij met mazen van 0.5cm²...
Ik ga er waarschijnlijk ook een halen
Even oriënteren nog..
super . ik heb er een gehaald alleen deze blaast te hard voor mijn bak het is een 200 l/h terwijl ik aan 700/800 genoeg heb.. heb de verkeerde bestelt dus moet ik ff omruilen
Oh, da's wel balen..Heb je wel de 6015 gehaald dan? Dat is toch de lichtste?Rick schreef:super . ik heb er een gehaald alleen deze blaast te hard voor mijn bak het is een 200 l/h terwijl ik aan 700/800 genoeg heb.. heb de verkeerde bestelt dus moet ik ff omruilen
nee heb een andere, me vriendin heeft er 1 gekocht bij der oude werk dat is zn zeevissen groothandel en stukken goedkoper voor mij 
alleen ik twijfel nu echt met wat ik moet doen..
ik heb een pomp van ex700 en nu een nano wave pump van 2000 l/h er staat op dat deze met marine tot 80 - 140 liter kan, en achter fresh staat 120 - 200 liter, bij die van 1000 l/h staat marine 30-80 liter en bij fresh staat 60-120 liter wat bedoelen ze hier nu precies mee ?
en is het nou verstandig om een 1000 te halen of is die 2000 toch goed genoeg ? miss lijkt het op t oog allemaal wat te hard voor mijn bak met die 2000 l/h
ik heb zelf een bak van 170 liter !!
ik heb een pomp van ex700 en nu een nano wave pump van 2000 l/h er staat op dat deze met marine tot 80 - 140 liter kan, en achter fresh staat 120 - 200 liter, bij die van 1000 l/h staat marine 30-80 liter en bij fresh staat 60-120 liter wat bedoelen ze hier nu precies mee ?
en is het nou verstandig om een 1000 te halen of is die 2000 toch goed genoeg ? miss lijkt het op t oog allemaal wat te hard voor mijn bak met die 2000 l/h
ik heb zelf een bak van 170 liter !!
Ik heb dezelfde vraag gesteld in mijn topic 
Mjn bak is 160.
Conclusie was dat een 6015 nanostream in combinatie met je huidige filterpomp voldoende is voor je bak
Dit was de reacie
Mjn bak is 160.
Conclusie was dat een 6015 nanostream in combinatie met je huidige filterpomp voldoende is voor je bak
Dit was de reacie
stylz schreef:Je moet niet naar de opgave van deze pompen kijken op die manier de bakmaat is meestal gebaseerd op zeewater.
Voor stevig verlicht zoetwater is 10 x de bakmaat aan stroming prima dat is dus je filterpomp plus de wave.
voorbeel bakmaat 200 liter geeft de filter fabrikant meestal een pomp aan van 400 l/h dus je moet nog ergens 1600l/h vinden. dat kan dan precies met een 6015 die doet 1800 l/h
Voor wave pompen heb je vrijwel geen verlies een filter pomp doet vrijwel nooit de opgave, maar het is goed genoeg om mee te rekenen.
Eheim heeft ook een stream https://www.eheim.com/en_GB/products/te ... w-streamon
ben je bang dat dat te groot is dan heb je deze nog http://www.aquareus.nl/koralia-nano-str ... p-571.html
In het begin lijkt de stroming erg hard maar je planten wennen er heel snel aan.
Ik vind de Tunze 6015 wel een flink apparaat hoor.
Zo te zien is hij bijna 2x zo groot als mijn hydor 900.
Maar heeft daarintegen ook een stroming van 1800l/uur. ik heb geen idee of dat meer zichtbare stroming geeft dan 1 van bv. 900 l/uur.
Ik vind de mijne in ieder geval een aannemelijke goede stroming geeft.
Succes met de keuze.
Zo te zien is hij bijna 2x zo groot als mijn hydor 900.
Maar heeft daarintegen ook een stroming van 1800l/uur. ik heb geen idee of dat meer zichtbare stroming geeft dan 1 van bv. 900 l/uur.
Ik vind de mijne in ieder geval een aannemelijke goede stroming geeft.
Succes met de keuze.
Jaa maar als ik die van 2000 l/h neer hang is het gewoon zo ontiegelijk hard.. Ik heb laatst van stylz begrepen dat ik nog 800 l/h extra nodig had als ik me niet vergis.. Dus ik weet niet wat ik nu het beste kan doen.. 2000 houden of terug naar de 1000 l/h extra boven me filter