Vissenbestand 80x40x35

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Tech
0-200
0-200

Vissenbestand 80x40x35

Bericht door Tech »

Hoi Allemaal,

Ik ben reeds begonnen met het inrichten van mijn 110 liter aquarium, en wil alvast wat ideeën opdoen voor een vissenbestand.

Het zal een subtropische gezelschapsbak worden, met een temperatuur van ongeveer 24-25 graden.

Voor foto's van de bak zelf kun je kijken in mijn bak topic http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=10421

Nu heb ik al en aantal vissen uitgekozen die ik graag erin wil hebben, maar is voor mij te lang geleden om direct te weten of dit wel bij elkaar kan, en of dit wel geschikt is voor mijn bak.

Afhankelijk van de vissen wil ik daar ook de planten en grind/zand op af stemmen.

Nederlandse naam / Latijnse naam

Indische Modderkruiper / Pangio kuhlii
Slankzalmen / Nannostomus mortenthaleri
Pleckotia vittata (L015)
maanvis / Pterophyllum Scalare
Gemarmerde bijlzalm / Carnegiella strigata

Ben er nog niet uit welke garnalen ik erin wil hebben, want ik durf niet te zeggen of alle garnalen die ik gezien heb in de dierenwinkel hier vermeld staan. Maar daarin moet ik me nog verdiepen

Ik weet dat een maanvis uiteindelijk te groot zal worden voor mijn bak, maar is gekozen op de toekomst, aangezien ik minimaal een 1.20 bak wil opbouwen binnen 2-3 jaar nadat deze bak staat. Graag zou ik hier willen vragen of dit wel verstandig is.

Groeit de maanvis binnen die tijd teveel voor deze bak?

Aanvullingen en opmerkingen worden gewaardeerd.

stylz
1000+
1000+

Re: Vissenbestand 80x40x35

Bericht door stylz »

nee dat is in mijn ogen niet verstandig :P

een maanvis groeit ongeveer naar volwassen in onder de 2 jaar dus te snel voor jou nieuwe bak, een maanvis die je te klein zet groeit krom en de achterstand die ze oplopen halen ze ook nooit meer in.
Wacht tot de nieuwe bak er staat van min 120 cm met 60 cm waterhoogte is mijn advies.

er zijn tot die tijd zat mooie vissen :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Eens met bovenstaande.

Pas ook op met een eventuele combinatie met garnalen en maanvissen. De maanvissen mogen wel eens een garnaaltje snoepen. Dus als je het wil combineren zorg dan voor garnalen van een mooie grootte.

Breda
0-200
0-200

Bericht door Breda »

Niet echt een verstandige samenstelling van een visbestand.
Maanvissen ligt er aan welke soort heb je bij een groep van vijf vissen al een lengte nodig van 150 cm met een diepte van 50 centimeter en een zwemhoogte van 60 centimeter (de ruimte boven je bodemplanten). Garnalen zijn voor maanvissen voedseldieren. Daarbij zijn de Indische modderkruipers samen met grotere maanvissen onderhevig aan bijt aanvallen van de maanvissen. Hou er rekening mee dat een maanvis blijft groeien. Hoe ouder hoe groter naar soort kan dit zelfs 50 centimeter worden. Hou er rekening mee dat maanvissen familie van de cichliden is.