waar moet ik op letten bij kersenbuikjes?

Anietake
0-200
0-200

Re: waar moet ik op letten bij kersenbuikjes?

Bericht door Anietake »

kevin schreef:Dan heb je echt mazzel, vaak worden de kersenbuiken killers als ze kindjes hebben.

Gefelciteerd hoor, maar heb je al een bakje waar ze in kunnen voor mocht het nodig zijn.
We hebben het toch wel over kersenbuiken hè? Want ik kan me daar dus niks bij voorstellen dat het killers worden. Dat heb ik hier echt nog nooit meegemaakt. Ik kan me er ook niks bij indenken.

Nou eerlijk gezegd Kevin laat ik de kleine visje altijd in het aquarium en ik hou er altijd genoeg over. Mijn Kersenbuiken bewaken die kleintjes bij het leven, ze blijven continue rondom die kleintjes zwemmen ook als ze groter worden houden ze ze nog in de gaten. Als de andere vissen te dicht bij komen dan jagen ze die weg. Alleen het is net of die andere vissen dat snappen want die komen niet in de buurt.

Is dit geen normaal gedrag voor een kersenbuik dan? Want mijn kersenbuiken zijn echt zelden agressief en al helemaal niet tegen hun eigen jongen. En ik heb al heel wat jongen gehad. En nooit geen problemen ondervonden, in het begin worden er een paar opgegeten maar en hou er toch nog altijd voldoende over.
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Zal dan wel per vis verschillen. Ik heb het zelf ook meegemaakt in een meterbak, alles ging perfect totdat er eitjes kwamen :roll: het blijven wel cichliden natuurlijk en misschien heeft het ook nog wel wat met natuurlijk gedrag in hun genen te maken ik weet het niet. Misschien heb je ze wel netjes opgevoed.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Anietake
0-200
0-200

Bericht door Anietake »

Ik weet het ook niet Kevin, maar ik vind het wel vreemd. Ik ga toch eens kijken of ik er iets over kan vinden. Over het gedrag dan. Want dat vraag ik me nu wel af.

Ik dacht dat dit gewoon normaal gedrag is, en dat daarom ook altijd wordt gezegt dat je ze prima in een gezelschapsaqaurium kunt houden.
Ik weet het niet maar ik ga wel effe zoeken, misschien heb ik ze inderdaad wel goed opgevoed hahaha :lol:
Groetjes Anietake,

Gezelschapsaquarium 150x60x60