Neontetra's, Gekuifde dwergcichlides en.....

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Neontetra's, Gekuifde dwergcichlides en.....

Bericht door Linda »

Als je garnalen een beetje doorkweken zal dat wel meevallen denk ik ;)

Misschien kun je dan inderdaad beter bijltjes nemen, deze blijven echt aan het oppervlak zwemmen.
Word het niet een beetje vol met 15 bijltjes en 15-20 tetra's? Ik heb een school van 19 kegels in mijn bak, als ik daar ook nog 15 bijlzalmen oid bij zou nemen zou het wel druk ogen denk ik..En dan heb ik nog een meterbak :?
Jouw bak is wel hoger maar het gaar bij scholen vooral om de lengte..Misschien 8-10 bijltjes en 15 tetra's?

Ik vraag me af of de apistogramma's goed gaan met de pauwoogjes....Beide leven in harems, beide willen graag een territorium, beide willen holen om te broeden..Misschien gaat dat een beetje botsen. Je zou wel je modderkruipers kunnen uitbreiden van 2 naar 4 of 5. Kuhli's houden van gezelschap :)
Ik weet niet of pauwogen ook alleen kunnen..

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Vindt je halfsnavelbekjes niet leuk voor bovenin?

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Bericht door AquaMartin »

Catfish schreef:Als je garnalen een beetje doorkweken zal dat wel meevallen denk ik ;)

Garnaaltjes en kuhli's gaan die goed samen, pf zitten ze elkaar in de weg?
Misschien kun je dan inderdaad beter bijltjes nemen, deze blijven echt aan het oppervlak zwemmen.
Word het niet een beetje vol met 15 bijltjes en 15-20 tetra's? Ik heb een school van 19 kegels in mijn bak, als ik daar ook nog 15 bijlzalmen oid bij zou nemen zou het wel druk ogen denk ik..En dan heb ik nog een meterbak :?
Jouw bak is wel hoger maar het gaar bij scholen vooral om de lengte..Misschien 8-10 bijltjes en 15 tetra's?
Ja je hebt helemaal gelijk dat het wat druk wprdt misschien. Eigenlijk wil ik maar 1 schooltje en bovenin ook een harem of een vis in zn eentje, maar ik kan er geen één vinden die bij de rest van mn bestand past :(
Ik vraag me af of de apistogramma's goed gaan met de pauwoogjes....Beide leven in harems, beide willen graag een territorium, beide willen holen om te broeden..Misschien gaat dat een beetje botsen.

Je zou wel je modderkruipers kunnen uitbreiden van 2 naar 4 of 5. Kuhli's houden van gezelschap :)
Ik weet niet of pauwogen ook alleen kunnen..
Oké, 4 of 5 kuhli's vult de bak inderdaad ook wel mooi, dan hoef ik er geen pauwogen in voorlopig :D

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Catfish schreef:Vindt je halfsnavelbekjes niet leuk voor bovenin?
Wel heel leuk, maar die springen behoorlijk toch? En zijn ook scholenvissen? Het liefst wil ik geen schooltje bovenin omdat ik de tetra al heb, maar kan weinig anders voor boven in vinden...

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Garnaaltjes en kuhli's gaan die goed samen, pf zitten ze elkaar in de weg?
Absoluut niet! gaan heel goed samen!
Ja je hebt helemaal gelijk dat het wat druk wprdt misschien. Eigenlijk wil ik maar 1 schooltje en bovenin ook een harem of een vis in zn eentje, maar ik kan er geen één vinden die bij de rest van mn bestand past :(
Kom ik toch weer terug op de snavelbekjes. Ja ze kunnen springen. Maar dat kunnen bijltjes ook. Net als alle oppervlakte vissen. Het hoort bij het oppervlakte vis zijn. Echter, hebben mijn snavels nog nóóit gesprongen..sterker nog, laatst was er een kegelvlek uit mijn bak gesprongen (hij leeft nog steeds!)
De halfsnavelbekjes kun je ook in een harempje houden. bv 1 man en 2 vrouw of 2 man 4 vrouw. Beetje net als bij guppy's. Ze zwemmen heel rustig dus zeker niet te druk.
Oké, 4 of 5 kuhli's vult de bak inderdaad ook wel mooi, dan hoef ik er geen pauwogen in voorlopig :D
Kuhli's zijn leuk :mrgreen:

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Woei :D dat klinkt me goed in de oren! Dan zou mn bestand neerkomen op:

Bodem:
Acanthophtalmus kuhlii/indische modderkruiper (4)

Een soort Garnaaltjes (hoeveel stuks nog onbekend)

bodem/midden:
Apistogramma cacatoides/gekuifde dwergcichlide (1m, 3v)

Midden:
Paracheirodon innesi/Neontetra (15-20 stuks)

Boven:
Halfsnavelbekjes (2m 4v)

:D

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Uhmmmm....ja bijna..

Ik zou in jouw bak 3-4 snavelbekjes houden..1 man en 2-3 vrouw. Ze kunnen 7 cm worden :P Ik heb er zelf 5..
Oh! nog een leuk feitje, snavelbekjes zijn levendbarend. Niet zoals guppy's (eierlevendbarend).

En misschien van de Apisto's 2 vrouw ipv 3. Ze gaan allemaal een territorium inrichten..Dan kunnen 4 stuks op jouw 90 cm net teveel zijn.

Dan zou het een mooi bestand moeten zijn :mrgreen:
Wanneer ga je welke visjes plaatsen?
Spannend hoor!

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Catfish schreef:Uhmmmm....ja bijna..

Ik zou in jouw bak 3-4 snavelbekjes houden..1 man en 2-3 vrouw. Ze kunnen 7 cm worden :P Ik heb er zelf 5..
Check, ik ga je raad opvolgen! :)
En misschien van de Apisto's 2 vrouw ipv 3. Ze gaan allemaal een territorium inrichten..Dan kunnen 4 stuks op jouw 90 cm net teveel zijn.
Oké, maar zijn twee vrouwen niet te weinig voor de paringsdrang van het mannetje? ( :D )

Wanneer ga je welke visjes plaatsen?
Spannend hoor!
Goeie vraag. Even kijken wat het meest handig is, in elk geval de Apisto's als laatste en ik denk de tetra's als eerste. Maar ik sta open voor suggesties, zal ook nog ff met lydia overleggen wat verstandig is!

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Oké, maar zijn twee vrouwen niet te weinig voor de paringsdrang van het mannetje? ( :D )
Oei dat weet ik niet :?

Tetras lijken me een goeie om mee te beginnen ;)

Onderwerp auteur
AquaMartin
400-600
400-600

Bedankt voor alle hulp :mrgreen:

Knopen zijn gehakt en koeien bij de horens gevat! Verdere berichten over m'n visbestand zullen in mijn aquariumtopic plaatsvinden..... Kom gerust langs voor een kopje digitale koffie :coffee:

:zandloper: