Waterbloei??

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Angeleroy

Waterbloei??

Bericht door Angeleroy »

Afbeelding mijn bakje heeft na even helder te zijn geweest een witte schijn.
Er hangt een flinke eheim pomp aan met kool, fijne watte, grove watte. Deze is nog niet schoon gemaakt.
Alles loopt nu 2 weken.

Heb ik waterbloei te pakken ?

AquaMartin
400-600
400-600

Re: Waterbloei??

Bericht door AquaMartin »

Hoi, allereerst: ik zie dat je nieuw bent hier, welkom. Misschien is het een goed idee om je voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic? :mrgreen:

Verder: je aquarium is nu twee weken opgestart? Ik zie dat je er al vissen in hebt?

Op de foto zie ik maar weinig details van je aquarium en ik heb eerlijk gezegd niet veel verstand van het probleem wat je hebt. Maar is die waas uit zichzelf in het water gekomen, of heb je recentelijk iets veranderd in je bak/voeding/wat dan ook?

Na wat zoeken heb ik op internet gevonden dat waterbloei voor kan komen door een overschot van een voedingsstof.
Heb je ook last van een kaamlaag?

Een korte termijn oplossing kan zijn om water gedeeltelijk te verversen, maar ik lees ook dat je hiermee op termijn het probleem niet oplost.

Zo, heel wat vragen enz. Ik ben dan ook niet de grootste expert, maar ik help je wel graag voor zover mogelijk! Wellicht dat er ook nog wat anderen mee komen helpen :mrgreen:

AquaMartin
400-600
400-600

Bericht door AquaMartin »

Misschien heb je iets aan deze link om erachter te komen of het echt waterbloei is:
http://www.cichlidenkwekers.nl/waterbloei/

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Hallo! welkom hier!
We gaan proberen je te helpen.

Allereerst hoef je een externe pomp na twee weken nog niet schoon te maken. Zo'n 1x in de maand is vaak voldoende. Vooral als je nog geen tot weinig vissen hebt.
Misschien kun je ons iets vertellen over je bak?
Hoeveel vissen, planten, toevoegingen. Klopt het dat je er sluierstaarten in hebt zitten? Wat zijn de afmetingen van je bak?

Misschien kun je wat meer foto's plaatsen?
Een aquarium moet doorgaans zo'n 4 weken indraaien voor je er vissen in doet..

Kortom, INFO! ;)

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

Is waterbloei idd.
Staat je aquarium in direct zonlicht misschien? dat is nogal bevorderlijk voor waterbloei.
Filter idd niet schoonmaken, vooral de eerste maanden vanaf blijven, laat je baccies maar lekker settelen.
Eerste 4 weken geen vis vind ik onzin, zonder rotting/urine/uitwerpselen is er geen opstart.

Waterbloei kan ook zomaar weer weggaan hoor, vaak zelfs wel.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Gaat idd meestal vanzelf over in hele hardnekkige gevallen is een UV lamp een oplossing.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0