stroming

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

stroming

Bericht door Rico »

Wederom heb ik geen goede doorstroming in mijn aquarium.
Toen ik het leidingwerk had aangelegd heb ik gekeken of het wateroppervlak mooi in beweging was en dat was zo. Maar nu ik de achterwandbevloeiing van het landgedeelte heb aangesloten werkt het elkaar tegen. Aan de rechter kant van de bak komt het water uit mijn bioloog in de bak, aan de linkerkant komt er een stroompje water van de achterwand in de bak en in het midden komen die stromen bij elkaar en is er geen stroming... :x
Nu zat ik te denken aan een pompje wat veel kacht heeft maar niet teveel water wegpompt. De pomp die ik nu gebruik is oorspronkelijk voor een vijverfonteintje. En er komt gewoon minder water in de bak als ik de uitstroom een beetje dicht knijp inplaats van een krachtigere straal.
Heeft iemand een idee wat een goed sterk pompje is om mijn probleem te verhelpen?
gr, Rico

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: stroming

Bericht door Kevin »

Ehuh ja ik had pas volgens mij ideale oplossing gezien hier op het forum, volgens mij was het anietake. Ik ga is even zoeken voor je. :coffee:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

astu viewtopic.php?p=20417#p20417 een koralia van hydor stromingpompje. Heel energie zuinig, verbruiken maar iets van 4 watt.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

Bedankt voor het zoeken Kevin!
Maar ik zoek eigenlijk een opvoerpomp om het water vanuit het bioloog in de bak te laten stromen.
Eentje die veel kracht heeft zodat ik de uitstroommond in mijn aquarium kan verkleinen waardoor de straal sterker word maar de hoeveelheid water die eruit komt gelijk blijft.
gr, Rico

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Oh een opvoerpomp, eheim heeft hele goeie natuurlijk. Ik gebruik er zelf een van ik dacht 2400 ltr per uur.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

En als je dan je hand voor de uitstroom houdt, word de druk dan heel erg groot of neemt de druk dan af om hij simpelweg niet meer water opvoert als wat hij ook kwijt kan (dus geen druk)?
Dit is namelijk bij mijn pompje het geval. En aangezien ik hier nu al wel 5 pompen heb staan die niet doen wat ik wil heb ik er weinig zin in om op goed geluk weer een nieuwe pomp aan te schaffen. :lol:
gr, Rico

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Als ik enkele van de gaatjes dicht houd gaat hij harder stromen ja, maar aan de andere kant, als ik mijn kraantje dichter draai gaat hij wel minder hard stromen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand