1meterbak leeg vanwege alg die niet weg te krijgen viel

Plaats reactie

Onderwerp auteur
indigo333
0-200
0-200

1meterbak leeg vanwege alg die niet weg te krijgen viel

Bericht door indigo333 »

hoi ik heb zo'n 3/4 jaar geleden een 1m juwelbak gekocht 2e handstoen ik hem kocht was hij zo erg bevuild dat het wel leek of je in een sloot keek.
ik heb hem toen zo goed mogelijk schoongemaakt echter had ik toen die lelijke juwelpompen laten zitten.
heb die er later uitgesloopt zaten er 2 in.
en heb de pompen vervangen door een aquaflow pomp die niet zo extreem lelijk en onhandig zijn.
hoe dan ook is dat aquarium van begin tot eind 1 grote flop geweest, veel algvorm vooral van die dotten alg, vissen die enorm snel dood gaan vooral na het verversen vh water. ik deed dat altijd met lauw water, nu gebruik ik alleen nog koud water ivm de zooi die waarschijnlijk uit de boiler komt, sindsdien geen dode vissen meer zeg maar tenminste... af en toe verlies je dr natuurlijk wel eens 1. nu heb ik het gehele aquarium uitgeschept schoongespoeld en staat nu gevuld op de grond in de badkamer mijn vraag is hoe kan ik de alg het best voorgoed uitroeien cq verwijderen en de overgebleven kit resten van de juwelpomp weghalen(zwarte kit)
er zit op debodem ook een soort tja afscheiding geplakt geen idee met wat voor nut misschien ooit een paludarium gewest of dergelijke?
kan ik ie bak nog schoon krijgen met de alg zo ja hoe of kan ie maar beter weg omdat hij het toch al 2x na opstart extreem slecht gedaan heeft?
hoor het graag van jullie

stylz
1000+
1000+

Re: 1meterbak leeg vanwege alg die niet weg te krijgen viel

Bericht door stylz »

Als er echt schadelijke dingen inzitten deze uiteraard eerst verwijderen, verder kan je een bak niet schoonmaken en zo alg voorkomen.

Als voorkom je door niet te veel licht op je bak te zetten en te zorgen dat er geen tekorten ontstaan zodat je planten blijven groeien.
Meer licht kan maar dan ook meer voedings stoffen toe dienen, periodiek water verversen om te resetten.
En als het goed is wil er dan geen alg in je aquarium groeien.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
indigo333
0-200
0-200

Bericht door indigo333 »

iemand anders nog een reactie? hoe kitresten te verwijderen bak staat momenteel in water met chloor erin
zou schadelij kzijn zegt de een de ander zegt alle bacterieen worden gedood en de alg ook..enalle resten van achterwand of dergelijke die zit er niet in gelukkig...daar zou je mee uit moeten kijken dus ik moet de kit resten weghebben en de ja wa tis het soort purschuim(da tis het niet mar weet ook niet hoe het wel heet)wat op debodem vast zit moet ik ook verwijderen
dan zou dus door enorm goed naspoelen vd bak alles weer schoon moeten zijn en je verder kunnen..
met nieuw grind en nieuwe planten enz..

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

kitresten kan je alleen mechanische verwijderen, het beste gaat dat door met een scheermesje vlak op het glas te schrappen zo krijg je het redelijk weg.

Met dat chloor moet je oppassen nogmaals ik geloof niet in met iets anders schoonmaken dan schoon water en evt wat schoonmaak azijn.
Je krijg bakken niet alg vrij door ze schoon te maken, na 3 weken zijn de algen gewoon weer terug.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0