Aquarium Meubel

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Sofiadl
0-200
0-200

Aquarium Meubel

Bericht door Sofiadl »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een groter aquarium te kopen.
Het gaat om een Juwel rio 125: 80x35x50cm
of een Juwel rio 180: 100x40x50cm
Mijn keuze hangt min of meer aan het gewicht van het aquarium.

Ik heb naamelijk al een meubel in mijn kamer van Ikea en zou willen weten of een aquarium van zulke maten en gewight erop kunnen.

De meubel is 150cm lang, 77 hoog.

Iemand wat ervaaring hiermee? of moet ik het bijpassend aquarium meubel erbij kopen.

Alvast bedankt.

Sofia. ;)

Dit is de meubel.

Afbeelding

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Aquarium Meubel

Bericht door Fabian »

Dit is toch zo'n standaard bakkenkast van de Ikea? Ik ken genoeg anderen die hier een 80 cm bak op hebben gehad. Echter, deze hadden de kast wel verstevigd met stoelhoeken. :lol:

ThaJaX
0-200
0-200

Bericht door ThaJaX »

Ik heb mijn Juwel Rekord 800 van 80cm breed op een dezelfde soort ikea kastje staan maar dan zelfs van 2 laden breed ipv de 4 die jij heb en geen centje pijn.

Enige wat ik voor mijn gemoedsrust heb gedaan is de haken die standaard meegeleverd worden om deze kast eventueel op te hangen mee in elkaar geknutseld en deze vastgeschroefd aan de muur waartegen mijn aquarium staat.
Ik ben ook lang aan het zoeken geweest of dit mogelijk was maar inderdaad veel positieve reacties gezien.

Enige puntje is dat kast van mdf is gemaakt met een laklaag erover heen en als mdf nat wordt is het niet meer stevig dus moet je er wel voor zorgen dat de kast aan de achterkant waar hij niet gelakt is niet nat kan worden en sowieso geen liters water erover laten vallen.

Groeten Jack

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Jep meubel goed beschermen, MFD kan slecht tegen water en gaat dan opzwellen, daardoor kan je bak wel scheef komen te staan en zelfs kapo gaan.
Normaal zijn dergelijke meubelen ruim sterk genoeg om een bak te dragen.
Zorg wel dat hij goed waterpas staat, haken in de muur zou ik nooit doen, dan heb je kans dan je door het gewicht van de gevulde bak de boel net scheef trekt.
Versterken met stoelhoeken of gewoon een 2x3 die je in de hoek schroeft met wat lijm kan ook als je niet zeker van je zaak bent.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Sofiadl
0-200
0-200

Bericht door Sofiadl »

Bedankt allemaal ik heb toch besloten om het aquarium met de meubel te bestellen.
80 cm kan misschien makkelijk maar mijn aquarium is 100cm lang (180liter). Dat is misschien iets te zwaar alsnog bedankt voor jullie reacties. :lol:

ThaJaX
0-200
0-200

Bericht door ThaJaX »

Graag gedaan, ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Wat zijn je plannen met het aquarium (gezonde interesse :mrgreen: ), je kan een apart onderwerp openen voor al je vragen en foto's ;)

Onderwerp auteur
Sofiadl
0-200
0-200

Bericht door Sofiadl »

Ik heb er een sluierstaart bak van gemaakt. En de decoratie een beetje in Japanse stijl. Past zo mooi bij goudvissen. (Vind ik dan haha :lol: )