zooooh.. wat een startzin om mee te beginnen
ben al jaren bezig in de aquarium hobby ben 35 jaar Jong
ben een stelling gaan bouwen waar ik 12 bakjes van 30x20x20cm kan plaatsen .
Dit om visjes te gaan kweken en om lekker bezig te blijven, stilzitten is niet Mijn hobby namelijk.
de stelling stond er maar echt duidelijk was het nog niet wat voor visjes ik wilde gaan kweken. Maaaaar.. de stelling stond er
ineens had een collega mijn verteld over killivissen , dat er zoveel soorten zijn in de mooiste kleurstellingen. Dus ben ik gaan surfen op het net en vrijwel dezelfde avond nog heb ik besloten killivissen te gaan kweken.
aangezien ik niet direct wil gaan kweken had ik met killivis de keuze om eerste eitjes aan te gaan schaffen.
Ik op een veilingwebsite terechtgekomen waar ze van over de hele wereld eitjes te koop aanbieden van heel veel verschillende soorten killivissen (aquabid) .
inmiddels 12 soorten zwemmen waaruit ik een collectie moet gaan samenstellen en mee ga kweken. de visjes die ik heb zwemmen zijn allemaal nog erg jong.. de eerste eitjes die uitgekomen zijn van een nothobranchius ogoense. deze zijn van 4 april 2014.
het uiteindelijk doel is om met 6 of meer soorten te gaan kweken en deze eitjes ervan weer te gaan verspreiden.
ik kan altijd nog een hoge stelling maken waar ik 6 bakjes op kwijt kan mocht het echt uit de hand lopen
ik zal nu maar eens wat foto's plaatsen.
gr johan
vragen of opmerkingen altijd welkom of het nou positief of negatief is ... No Prob.