Vissen blijven planten aanvreten

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Coco86
0-200
0-200

Vissen blijven planten aanvreten

Bericht door Coco86 »

Hallo,

Mijn visjes blijven aan mijn planten eten. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Krijgen ze te weinig eten, wissel ik te weinig af? Kan ik er iets tegen doen? Ik blijf planten kopen zo en krijg nooit een mooie volle planten bak (wat ik wel graag zou willen) hier twee foto's van hoe ze mijn planten toetakelen...heb er uiteraard meer in staan maar deze zijn het meest in trek

Afbeelding
Afbeelding

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Vissen blijven planten aanvreten

Bericht door Fabian »

Dat komt niet door de visjes. ;) Je planten vertonen tekenen van voedingstekort. Nu weet ik dat er een aantal slimme hier rondlopen, die kunnen je een duidelijke uitleg geven. Ze komen vanzelf voorbij :mrgreen:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Als ik zo kijk gaat het om meerdere tekorten en is er eigenlijk gewoon weinig groei.
Al je planten staan er een beetje bij als of er nauwelijks groei in zit, hoe vaak moet je snoeien ?

Voor te korten heb je hier een lijstje http://www.aquariumbemesting.nl/nl/uitl ... chijnselen

Ik zou je adviseren planten voeding toe te gaan dienen, easy carbo, profito en liefst, Nitraat,fosfaat en kalium.

Als je op die site verder kijkt staat daar ook een handige calculator, heb je vragen dan horen wij het wel.

Ik denk ook dat het je visjes niet zijn.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Coco86
0-200
0-200

Bericht door Coco86 »

Ik voeg al voedingen toe...zal wel iets niet goed dan :| maar heb met eigen ogen gezien dat de vissen eraan zaten :vis: maar dat zal dan niet het hoofdprobleem zijn

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Vissen gaan aan planten vreten als die gaan rotten, welke vissen doen dat bij jouw dan ?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Coco86
0-200
0-200

Bericht door Coco86 »

Wat ik zo raar vind is dat er ook planten zijn die het wel goed doen. Maar ook voor planten zal wel opgaan: iedere plant heeft iets anders nodig?
Hoeveel voeding zouden jullie in een 350l bak doen? En hoe vaak?
De maantjes en de gestreepte botia knabbelen eraan om die vraag te beantwoorden :lol: maar als ze dat alleen doen als de plant rot is moet ik dat probleem oplossen...maar die groene met die gaten in is toch niet rot?

timothymeertens
800-1000
800-1000

Bericht door timothymeertens »

hoeveel plantenvoeding toevoegen kunnen we helaas niet met zekerheid zeggen.
met weinig licht en geen co2 kom je toe met een halve dosis tot een ganse dosis per week(dus normale aanbevolen dosis)
met veel licht en veel co2 kan je gerust tot zelfs 3 maal aanbevolen dosis.alles hangt ervanaf wat je platen vragen.in uw geval zal het niet aan profito liggen(of iets dergelijks)maar eerder aan nitraat .fosfaat.of kalium.
als je ons alle waarden kan geven dan is het bijna dadelijk duidelijk wat er ontbreekt.
met waarden bedoel ik:ph.kh.gh.no3.po4.co2.hoeveel licht en hoe lang.(kalium is tegenwoordig ook te meten maar deze heb ik ook nog niet).hoeveel magnesium en calcium zit er in je kraanwater en meng je met osmose of met regenwater of met niets.je kan zo ver gaan als je wil :D .eerst hebben we waarden nodig dus doe je best.