Led verlichting gevonden!

ben85
200-400
200-400

Re: Led verlichting gevonden!

Bericht door ben85 »

hahahah

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Hallo allemaal

De lampen zijn vandaag binnen gekomen. Goed verpakt en snel geleverd.
Ook nog een paar extra dingetjes bij gekregen oa een pen en verschillende zakjes visvoer.
Maar helaas geen duidelijke Nederlands talige handleiding erbij
Dat vind ik erg jammer
We hebben het nu zover gekregen dat de led lamp aan de beugels hangt En hij brandt nu maar ik heb werkelijk geen idee wat ik nu met die controller kan. De tijd is al ingesteld maar ik snap niet hoe je nu de controller kan instellen, naar je eigen wensen. De led lamp hangt aan de achterste lamp en ik vind wel dat het aan de voorkant van het aquarium nog vrij donker is. Ik zal er wat foto's van maken en even plaatsen. Kunnen jullie meekijken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het instellen van de controller.
Morgen ga ik mijn eigen aquarium inrichtten. En ik denk dat ik mijn led lamp aan de voorkant ga hangen.
Maar nu eerst maar de handleiding van de controller onder de knie gaan krijgen. ......
Mea culpa

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik ken deze controller helaas niet dus kan je daar niet mee helpen, het licht ziet er op het oog mooi uit moet ik zeggen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Ik heb op internet een Nederlands talige beschrijving gevonden via de site van jmb aqua light.
En hopelijk is de controler nu goed ingesteld.
Ja het licht is erg mooi veel zachter. Toch denk ik dat het mooier zal zijn als de led verlichting aan de voorkant zit maar dat is helaas niet mogelijk met deze aquarium Dat past helaas niet.
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Heeft deze ook een zons op en ondergans functie want dat is echt super voor je zelf maar vooral voor je vissen :mrgreen:

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

stylz schreef:Heeft deze ook een zons op en ondergans functie want dat is echt super voor je zelf maar vooral voor je vissen :mrgreen:
Kan jij mij dan vertellen hoe je dat kan instellen ?
Ik krijg het niet voor mekaar en het staat ook niet duidelijk omschreven. Gisteren wel gezien hoe hij langzaam aan ging dimmen. Dat was al een mooi gezicht. Maar dat is geen zonsondergang toch ?
Mea culpa

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Volgens de gebruiksaanwijzing moet deze functie er wel opzitten.
Maanlicht zal niet gaan , denk ik , want ik heb geen blauwe led. Jammer dat dit niet duidelijk vermeld wordt.
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

vermoedelijk wel is dat de zonsondergang functie, de meeste controllers doen iets van

09:00 0%
11:00 50%
13:00 100%
21:00 100%
22:00 50%
23:00 0 %

volkomen willikeurige tijden en % hoor :P let wel op ga niet te hard in het begin, ik had met de fabrikant van mijn lampen contact en die had van zet ze maar op max 30% en ik had iets van das gek dat is maar 0.1 watt per liter dus hup 100% mag ook :mrgreen:

Daar heb ik spijt van gekregen want ik had in no time penseelalg omdat ik de voedingsstoffen m.n. CO2 niet aangesleept kreeg.
Dus mijn advies is begin rustig aan.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

loes1963 schreef:Volgens de gebruiksaanwijzing moet deze functie er wel opzitten.
Maanlicht zal niet gaan , denk ik , want ik heb geen blauwe led. Jammer dat dit niet duidelijk vermeld wordt.
Als er geen blauwe LEDs in zitten wordt blauw licht wat lastig ja :?
Overigens is dat blauwe nacht licht niet echt mijn ding, je planten hebben rust nodig in de nacht en duisternis om te kunnen desimileren, je gaat met blauwlicht dat in de weg zitten.
Blauwlicht lijkt voor ons wel donker maar voor je planten is het juist super intensief.
Als je de LEDs op 1 % of zo zet zal je zien dat je ook dan een mooi licht effect kan hebben als maanlicht.
Dat is best leuk als je nog in de kamer bent, maar zorg er wel voor dat het minstens 8 uur volledig donker is.

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Afbeelding

Dit is de controller Zoals je ziet zitten er veel functies op
Ook wat de % betreft. Zal aquariums eens vragen hoe dat nu moet.
Ik weet wel dat je tien programma's instellen op de controller.
Mea culpa

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Stomme ... Automatische correctie Ik bedoelde aqua home mailen. :-)
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

lol ja ze zijn altijd net wer ff anders dan een andere, stel je voor dat het allemaal het zelfde zou werken :mrgreen:

maar zo te zien zat functies en ik denk dat je met 10% wie weet ook wel leuk kan schemeren in de avond :lol:

Onderwerp auteur
loes1963
200-400
200-400

Bericht door loes1963 »

Korte functie introductie:
De controller heeft 8 digitale velden om de modus, tijd en functie weer te geven. PWM dim princiepe. Er kunnen 5 verschillende
scenes geprogrameerd worden binnen 24 uur. De dimmer wordt aangestuurd met de bijgeleverde afstandsbediening.
Ti jd instel len:
1) Zodra de dimmer is aangesloten drukt u op de “time set” knop van de afstandsbediening. U kunt de tijd instellen op de
huidige locale tijd. De eerste 2 cijfers zijn de UREN, de laatste 2 cijfers zijn de MINUTEN.
2) Deze kunt u vranderen door met de 2 pijltjes te werken, namelijk pijltje omhoog en pijltje omlaag.
3) Zodra u de UREN gelijk heeft staat, drukt u nogmaals op “time set”. Dit herhaalt u ook bij de MINUTEN.
4) Als u de tijd op de dimmer correspondeerd met de huidige tijd, bevestigd u deze met de “ok” knop. De tijd is ingesteld en
staat op 2 (eerste digit, verwar dit NIET met scene 2!!)
Scenes instellen (sun-up en sun-down):
Hieronder de uitleg aan de hand van een voorbeeld:
1) Druk op de knop “scene set”, u kunt nu met de pijltjes knoppen een keuze maken uit nr 1 t/m 5. In dit voorbeeld gebruiken
we scene 1 voor de sun-up scene.
2) Net zoals bij de instelling van de tijd kiezen we het moment waarom de dimmer moet beginnen met de sun-up. Stel de tijd in
op bijv. 09:00 uur. Dit is de tijd waarop de dimmer geactiveerd wordt op de lampen aan te laten gaan.
3) Druk nogmaals op de knop “scene set”, u ziet nu een getal dat u in kunt stellen tussen 0-360 eenheden. (respectievelijk 0
sec – 59 minuten).
4) Voor een zeer langzame sun-up kiest u 360 eenheden en drukt u vervolgens op de knop “100%”.
5) Vervolgens drukt u op de knop “ok”.
6) Voor de sun-down herhaalt u stap 1 t/m 3.
7) Vervolgens drukt u op de knop “10%” en dimt u deze verder met de 2de knop linksboven op de afstandbediening, tot dat
de led balken op 0% branden (UIT).
8) Vervolgens drukt u weer op de knop “ok”
9) De overige 3 scenes stelt u allen in op 24:00uur met dezelfde dimtijd, of U kunt nog een van de overgebleven scenes
gebruiken als tussenstap voor b.v. een maanlicht simulatie, dit werk op dezelfde wijze als de sun-up en sun-down instelling.
B.v. de sun-down uit laten gaan naar 10% ipv naar 0% en dan een volledige sun-down op een later tijdstip van 10% naar
0%
10) Zodra u dit alles heeft gedaan druk tu op de knop “esc”
U kunt nu genieten van uw zelf ingestelde SUN-UP en SUN-DOWN simulatie!
Succes, JMB Aqua Light

Dit heb ik zojuist nog toegestuurd gekregen door Aqua home.

Het wordt behoorlijk puzzelen om het goed ingesteld te krijgen.Ik heb ook nog een site gevonden die hele schema's laat zien hoe je ze kan instellen, maar dat lijkt mij best nogal een gedoe..En dat is met een andere controller.
Mea culpa

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Mooi werk voor een regenachtig weekend, wie weet kan je latje je helpen met je ledjes :P